Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Jeg erklærer dig som ægtefolk - kys dig selv

Jeg erklærer dig som ægtefolk - kys dig selv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Moussa Maanaki, underviser og debattør
Morten Stricker/Scanpix Denmark
Debat. 

BANG. Kuglen rammer kærligheden! Kærligheden hiver efter vejret, vakler et par skridt og falder sammen med et brag! Man går hen til kærligheden grædende og fuld af sorg, men man fortryder ikke handlingen! Den sidste tid har man ikke kunnet føle den samme glæde ved ægtefællen, kæresten eller samleveren. Det er måske bedre at prøve noget nyt, for man orker ikke den stress, det medfører at reparere og pleje forholdet. Det er derfor lettest bare at skyde kærligheden, der skabte og holdt forholdet sammen! Idet kærligheden tager sit sidste åndedrag, tørrer man sine tårer, hvorefter man kontakter den forhenværende eneste ene og ytrer en af verdens mest berømte og mest berygtede sætninger: "Vi er vokset fra hinanden, jeg ville noget andet med mit liv." Eller klassikeren: "Det har ikke noget med dig at gøre, det er mig!"

Singlestatistikken vokser hastigt, og en af grundene hertil kunne være, at vi lever i en tid, hvor mange er blevet egocentrerede individualister. Det handler mere og mere om, at sørge for ens egen glæde og opfylde egne behov, før man tænker på noget andet menneske uden undtagelser! Man er blevet bedre til at pege på hinandens fejl og være kompromisløst blind og døv over for at se ens egne fejl, fordi mange er fejlagtigt blevet overbevist om, at glæde, lykke og tilfredsstillelse er uopnåelige uden at være hensynsløs, egoist og ansvarsløs. Retten til disse træk anses af mange som en forlængelse af deres menneskerettigheder, og skal derfor opretholdes og respekteres!

En af grundene hertil er, at typer som Kierkegaard og lignende er blevet sat på porten, og deres dannelsesopgaver er blevet givet videre til højtråbende og ukyndige "narcissistiske egocentreret personer".

Men man skal ikke male fanden på væggen, for flere er ved at blive narciuseksuelle! Et narciuseksuelt kærlighedsforhold er utvivlsomt "til døden os skiller" i modsætningen til de kendte kærlighedsforhold, der kan være "til livet os skiller"! Dog er mange narciuseksuelle ikke klar over, at de er i et narciuseksuelt kærlighedsforhold, og de der er, de er forsigtige og holder det hemmeligt for omverdenen i frygt for forfølgelse, anklage, chikane eller lignende. Singlestatistikkens vækst indikerer, at antallet af potentielle narciuseksuelle forhold er stigende, og det tyder på, at vi snarligt ville opleve de første narciuseksuelle træde frem for offentligheden! Og når det sker, så vil man indføre en lov, der tillader narciuseksuelle vielser!

Hvordan kommer en narciuseksuel vielsesceremoni mon til at se ud? Uden at være fordomsfuld, så er de narciuseksuelle typerne, der kommer til at skrive deres egne ægteskabsløfter, som kunne lyde: "Det her kommer til at vare for evigt, fordi jeg er universets centrum. Du er den eneste i universet, der kan leve med det!

"Herefter vil præsten sige: "Jeg erklærer dig som ægtefolk - kys dig selv" og så læner den narciuseksuelle sig hen til det medbragte spejl og kysser spejlbilledet af sig selv!

Det handler mere og mere om, at sørge for ens egen glæde og opfylde egne behov, før man tænker på noget andet menneske uden undtagelser.