Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Politik. Godt med yngre kræfter

Politik. Godt med yngre kræfter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Hans-Jacob Philipp, Margretheholmsvej 32, 6., tv.1432 København K. (tidligere Holstebro). Spotsmanagement-studerende ved University College Nord

Billede
Debat. 

Debat: Jeg forstår, at man kan være politisk uenige. Men lytter man til hinanden eller antager vi, hvad politikerne mener? Er vores lokale politikere altid enige i landspolitikken? Jeg tror det ikke.

Da jeg for nogle uger siden læste en artikel om hvordan Ayhan Al Kole blev behandlet i gågaden i Holstebro, blev jeg flov på byens vegne. Ansigt til ansigt blev han ønsket det værste: "gid du må dø af kræft". Jeg blev chokeret, vred og uforstående.

Hvor er pladsen til den mangfoldighed, der vil samfundet det bedste og kommer med sit bud på hvordan? Hvor er rummeligheden til, at lade andre have en holdning om et emne? Tager vi det forgivet, at Al Kole blander sig i ca. 80 % af de lokale sager, mens de sidste 20 % omhandler emner som han kan bidrage med kvalificeret indspark grundet sin baggrund.

Jeg ønsker og håber, at man sætter sig lidt mere ind i det enkelte individ før man dømmer vedkommende på baggrund af partifæller, der sætter en dagsorden, som kan gøre kaffen bitter ved aften bordet over nyhedsmedier.

For Holstebro, og generelt i landets kommuner, håber jeg man åbner øjnene for de muligheder som yngre sind kan bringe med ind i byrådssalen, så sovepuderne bliver testet. Holstebro er selvfølgelig ikke en by der sover i timen, hvor man laver aftaler som borgerne er imod eller projekter går til andre kommuner. Det er til gengæld en tilflytterby, hvor bl.a. Halgaard har sprudlet de sidste mange år. Yngre kræfter kommer til med lysten og idéerne. Giv dem nu muligheden.

Jeg tror på, at Holstebro kommune forbliver en by, som er hjem, og en by man vil tilbage til, som barn derfra (ligesom Al Kole)- takket være en kompetent, men rummelighed og bred kommunalpolitik. Stem åbent til valget i det sene november. Stem klogt.