Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


90'er-ekstase: Lokal sponsor baner vej for ny "Vi elsker 90'erne"

Hvis ikke sponsorer som Thomas Eilskov (til højre) og Jysk Energi var trådt til, så var "Vi elsker 90'erne" formentlig blevet tabt til byer som Herning eller Silkeborg, siger arrangør Jan Nonboe. Foto: Palle Brændsgaard

90'er-ekstase: Lokal sponsor baner vej for ny "Vi elsker 90'erne"

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Som det første sted i Danmark kan Holstebro afsløre, at byen bliver en del af "Vi elsker 90'erne" til næste år.

Holstebro: Var man odds-sætter, talte oddsene umiddelbart for, at festivalen "Vi elsker 90'erne" kun blev en engangsoplevelse for Holstebro. Byen var den mindste på plakaten og var delvist kommet derpå på grund af arrangør Jan Nonboes gode forbindelser til folkene bag konceptet.

Men som den første destination i Danmark kommer Holstebro nu alligevel med på turneplanen til næste år. Hitmagere fra 90'erne og 00'erne spiller igen i Holstebro den 25. august 2018.

Jan Nonboe erkender, at der måtte hårde forhandlinger til for at overbevise beslutningstagerne om, at Holstebro har en berettigelse på programmet, der har samlet i tusindevis af publikummer i byer som Stockholm og Odense.

- Men set i lyset af, at det var år 1 for os, og hvor flot byen bakkede op, samt at det tager tid at bygge noget op, kom vi i mål. Men år 2 skal blive endnu bedre, siger Jan Nonboe.

Han har tidligere fortalt, at der var brug for sponsorer eller andre bidragsydere, og det har han fået i Jysk Energi, der bliver hovedsponsor.

- Jysk Energi har været kraftigt medvirkende til, at "Vi elsker 90'erne" igen kommer til byen. Er firmaet ikke spar es i den sammenhæng, så er det i det mindste et meget vigtig kort, siger Jan Nonboe.

- Vi vil gerne støtte det lokalområde, vi er en del af. Som energiselskab har vi mange forbrugere, der deltager i arrangementet, og vi vil gerne støtte dér, hvor de er. Vi vil gerne støtte dér, hvor det giver værdi i området, og når nu tilbagemeldingerne har været så kanongode, har vi sagt, at vi gerne vil være med igen, siger Thomas Eilskov, der er marketingkonsulent ved Jysk Energi, som sammen med Fiber Backbone og Altibox støtter 90'er-festen.

Set i lyset af, at det var år 1 for os, og hvor flot byen bakkede op, samt at det tager tid at bygge noget op, kom vi i mål. Men år 2 skal blive endnu bedre.
Jan Nonboe.

Gør folk glade

Samarbejdet mellem Jysk Energi og "Vi elsker 90'erne" begyndte i en mindre målestok blot ti dage før festivalen, da Jysk Energi henvendte sig med henblik på et mindre sponsorat, der næste år øges. Parterne vil ikke afsløre, hvor stor støtten er.

- I forvejen bruger vi 600.000 kroner om året på at støtte både små og store tiltag i området. Det handler naturligvis om at skabe synlighed og at gøre så mange som muligt glade, og det var tydeligt den dag (den 26. august, red.). Den dag bød kun på smil, siger Thomas Eilskov.

Omkring 7000 mennesker deltog i Holstebro-udgaven af "Vi elsker 90'erne". Det tal skal øges, siger Jan Nonboe, der tror, at folk lige skulle se showet an først.

- Vi skal gerne nå 1000 gæster yderligere næste år, siger han.

Samtidig priser han sig lykkelig for, at begivenheden ikke smuttede til en anden nærliggende by som Herning eller Silkeborg. Thomas Eilskov er enig.

- Det er vigtigt, at der bliver skabt værdi, og at vi har noget at være sammen om, for vi er udfordrede af, at mange flytter østpå. Vi skal have nogle af dem tilbage hertil og kommer de og oplever noget som det her, så tænker de måske, at det er alligevel ikke er så slemt i Holstebro, siger Thomas Eilskov.

For Jan Nonboe går jagten nu ind på at arrangere næste års fest og finde andre samarbejdspartnere. Firmaer som Spar Nord og STS Biler har allerede meldt sig på banen.