Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


De skal sælge de gode historier om Lemvig

Kommunikationschef Kristian Hansen, Lemvig Kommune: Målet er i sidste ende at få flere til at søge arbejde i og flytte til Lemvig og kommunen. Der er mangel på kvalificerede ansøgere til mange af de stillinger, der slås op. Vi skal tiltrække arbejdskraft og tilflyttere
Foto: Morten Stricker

De skal sælge de gode historier om Lemvig

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Lemvig Kommune har sammensat en kommunikationsgruppe, der skal brede de gode historier om Lemvig ud i hele landet.

Lemvig Kommune har samlet en gruppe på 12 personer, som i den kommende uge skal mødes for første gang med den opgave at få de positive historier fra Lemvig by bredt ud over hele landet.

De 12 personer arbejder til dagligt med kommunikation, medier og reklame, og de har alle et indgående kendskab til byens stærke sider.

I gruppen sidder blandt andre erhvervsmanden Kenneth Iversen, den lokale rejsearrangør Søren Riis, marketingsansvarlige hos Jeka Fisk, Lasse Kristensen, medejer og marketingsansvarlig Thomas Henriksen fra det prisvindende eGastro, den lokale fotograf Mads Krabbe og to piger fra kommunikationslinjen på Lemvig Gymnasium Nina Marie Pasgaard Mortensen og Emilie Agergaard. Desuden Morten Bramming, Læreruddannelsen i Nørre Nissum og Michael Madsen, JyllandsAkvariet.

De 12 er en fin blanding aldersmæssigt og kommer fra organisationer, erhvervsvirksomheder, offentlige institutioner og skoler i kommunen, mener kommunikationschef Kristian Hansen, Lemvig Kommune.

»Målet er i sidste ende at få flere til at søge arbejde i og flytte til Lemvig og kommunen. Der er mangel på kvalificerede ansøgere til mange af de stillinger, der slås op. Vi skal tiltrække arbejdskraft og tilflyttere,« siger kommunikationschefen, der er initiativtager til den nye kommunikationsgruppe.

I første omgang skal gruppen komme med ideer og forslag til Lemvig Bys image i regi af to af Lemvig Kommunes projekter »Din jobfremtid ligger i Vestjylland« og »Image ud over Kanten«, der begge arbejder på at styrke Lemvigs omdømme i det jyske og i hele landet.

Kommunikationsgruppen samles første gang torsdag den 28. januar i form af en workshop. Her får deltagerne mulighed for at dele erfaringer fra deres daglige kommunikationsarbejde med hinanden og diskutere ideer til, hvordan virksomheder og kommunen i fællesskab kan løfte opgaven.

I marts holdes en lignende kommunikationsworkshop, hvor Thyborøn bliver emnet for en udvalgt kommunikationsgruppes arbejde.

»Vi bør løfte i flok. Summen af vores ideer og tanker kan rykke og skabe fremgang. Vi har utrolig meget at fortælle om egnen, vore byer og livet i det vestjyske. Så jeg glæder mig meget til idéudviklingen, som alle i øvrigt kan tage del i,« siger Kristian Hansen.

Som optakt til kommunikationsgruppens møde udskriver Lemvig Kommune en fotokonkurrence på Facebook, hvor alle i byen og kommunen kan deltage med egne billeder, der viser gode, positive og stærke sider af Lemvig by.

Alle kan være med i konkurrencen med et billede, eventuelt med en tilhørende tekst, der sendes til lemvig@lemvig.dk. På mødet den 28. januar kåres de fem bedste billeder.