Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Lemvig som mekka for mountainbikes?

At gøre Lemvig kendt som mekka for mountainbike er en af idéerne i kataloget. Arkivfoto: Tommy Kofoed.
Foto: Tommy Kofoed

Lemvig som mekka for mountainbikes?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

10 lemvigere er kommet med 10 nye idéer, der skal gøre Lemvig kendt.

Skal Lemvig være kendt som et mekka for mountainbike? En litterær højborg? En krabbefestival? En attraktiv oplevelseshavn og vig?

Det er nogle af de idéer, som står i et katalog på 10 konkrete ideer, som 10 lokale kommunikationsfolk har lavet for at give deres bud på, hvad Lemvig skal være kendt for.

»Ideerne er velkomne. Dem sætter jeg pris på. De kommer med i debatten og dialogen om, hvordan vi styrker byen og kommunens profil og synlighed,« siger Erik Flyvholm, borgmester i Lemvig Kommune.

Han synes, flere af ideerne lyder spændende, men vil godt have lov at »tygge lidt« på nogle af dem.

De 10 kommunikationsfolk har haft en workshop, og nu venter en lignende workskop for Thyborøn, så der også kommer et idé-katalog her. Borgerne kan også bidrage og komme med idéer, som kan komme med i kataloget, som siden vil blive fremlagt for økonomi- og erhvervsudvalget.

Katalogerne er led i en bredere proces for at styrke kendskabet til Lemvig Kommune med henblik på at tiltrække flere tilflyttere, virksomheder og turister. Målet er, at så mange som muligt deltager i processen. Enkeltpersoner, foreninger og virksomheder er velkommen med ideer og kommentarer.

»Processen med gode historier sat i gang. Ideer er på bordet - andre kommer til,« siger Erik Flyvholm, der sætter pris på kommunikationsfolkenes indsats.

I kommunikationsgruppen for Lemvig By sidder blandt andre marketingsansvarlige hos Jeka Fish, Lasse Kristensen, medejer og marketingsansvarlig Thomas Henriksen fra eGastro, fotograf Mads Krabbe, erhvervsmanden Kenneth Iversen, rejsearrangør og direktør Søren Riis, projektleder og pr-ansvarlig for Folkemødet om Uddannelse, Morten Bramming og fotograf og reklamemand Henrik Vinther Krogh fra Complot.

Har du gode ideer og forslag, kan du sende dem til kommunikationschef Kristian Hansen fra Lemvig Kommune.