Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Så smuk kan Lemvig være

Så smuk kan Lemvig være, når man ser byen gennem Kasper Laus kamera.
Foto: Kasper Lau

Så smuk kan Lemvig være

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Vinderne af fotokonkurrence om Lemvig by er afsluttet - her er vinder-billederne.

Lemvig Kommune har fundet en vinder i fotokonkurrencen om Lemvig by. Dommerpanelet har vurderet, at Kasper Lau har taget det bedste foto, der forestiller Lemvig ved aftentid med flot lys og en helt stille og blank fjord. Han bliver derfor belønnet med en check på 3000 kroner, mens de fire næstfølgende pladser bliver belønnet med 500 kroner.

»Lemvig by er sindssyg smuk. Der er utallige gode motiver og vinkler - og så kan man komme op i højden,« siger Kasper Lau, der studerer fotografi i Viborg.

Han bor i Aarhus sammen med sin kæreste, Lea Rønn, der er fra Thyborøn. Det var i forbindelse med et weekendbesøg hos svigerforældrene, at Kasper Lau tog vinderbilledet.

De øvrige vindere er: Monica Stougaard, Marjun Danielsen, Patrick Thorup og Steen Damgaard.

»Stort tillykke til vinderne. Jeg synes billederne er utrolig flotte. De viser hver især nogle af de fantastiske sider af den smukke by,« siger Erik Flyvholm, borgmester i Lemvig Kommune.

Flere end 50 personer deltog i konkurrencen, der blev udskrevet i forbindelse med en kommunikationsworkshop om, hvad Lemvig By skal være kendt for.

Vinderne er vurderet og bedømt af kommunikationsgruppen bestående af 10 personer ved en afstemning.

Gruppen består af erhvervsmanden Kenneth Iversen, den lokale rejsearrangør Søren Riis, marketingsansvarlige hos Jeka Fisk, Lasse Kristensen, medejer og marketingsansvarlig Thomas Henriksen fra det prisvindende eGastro.dk, den lokale fotograf Mads Krabbe, pr og projektleder ved Folkemødet, Morten Bramming, Michael Madsen fra Jyllandsakvariet, fotograf Henrik Krogh fra Complot og to piger fra kommunikationslinjen på Lemvig Gymnasium Nina Marie Pasgaard Mortensen og Emilie Agergaard.

Resultaterne af kommunikationsgruppens arbejde med branding i form af et idékatalog over, hvad byen kan blive kendt på, bliver offentliggjort senere.

Der er allerede nu planer om en tilsvarende kommunikationsworkshop og tilhørende fotokonkurrence for Thyborøn By senere på året.