Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Stor interesse for mølleandele

De store, gule Jackets bliver sat på plads i Nissum Bredning. Det er oven på disse gule ben, at de store møller skal bygges. Arkivfoto: Benny Gade.

Stor interesse for mølleandele

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Jysk Energi har ramt en ny kundegruppe og har travlt med at servicere den række af henvendelser, som selskabet har fået.

Thyborøn: Jysk Energi har fået ekstra travlt, for der er mange - gamle som nye - kunder, der ønsker at bruge selskabets nye produkt, Medejervind.

- Vi har indtil nu fået næsten 400 henvendelser, og her af er omkring en femtedel nye kunder, siger Thomas Eilskov Jensen, Marketingskonsulent.

Det nye tilbud går ud på, at alle kan få andel i de fire, nye møller, der er ved at blive rejst i Nissum Bredning øst for Thyborøn. Hovedparten af andelene er solgt til lokale borgere i Lemvig Kommune, men Jysk Energi ejer 45 procent af møller svarende til cirka 53.000 andele.

Nu udbyder selskabet op til 20.000 medejervind-certikater til selskabets trofaste kunder. Et certifikat, der svarer til en mølleandel, giver ret til, at forbrugeren får andelens overskud fratrukket sin elregning, når man har været kunde hos selskabet i ti år. Da møllerne efter planen skal snurre i mindst 25 år, skulle det altså sikre et overskud de sidste 15 år af mølles levetid.

Tilbuddet har været åbent i en god uges tid, og det fortsætter med at strømme ind med tilmeldinger fra eksisterende kunder og fra nye.

- Det er vist første gang i selskabets historie, at folk kontakter os på denne måde, og så er den store kampagne end ikke gået i gang endnu, siger Thomas Eilskov Jensen.

" Det er vist første gang i selskabets historie, at folk kontakter os på denne måde, og så er den store kampagne end ikke gået i gang endnu
Thomas Eilskov Jensen, marketingskonsulent

Lille PR-budget

I første omgang har selskabet kun udnyttet Facebook samt avisen for at nå ud med sit budskab. Derfor er det også hovedsageligt kunder fra Lemvig, Holstebro og Struer, der indtil nu har vist interesse for produktet.

- Og så har vi haft et par henvendelser fra Brande og Thy samt en enkelt fra Vejle, siger Thomas Eilskov Jensen.

Den lokale interesse er ikke overraskende, da det netop er her, at selskabet har startet sin PR-kampagne.

- Og vi er glade for, at der er så stor interesse for produktet i vores eget bagland, siger Thomas Eilskov Jensen.

Men tanken er, at tilbuddet skal ud i hele landet, og så bliver der måske endnu travlere ved telefonerne.

- Vi er blot startet lokalt, hvor vi også er funderet, men vi har tilsyneladende ramt et produkt, der næsten sælger sig selv. Det er budskabet om at få andel i et grønt, bæredygtigt og klimavenligt produkt, siger Thomas Eilskov Jensen.

Der er hård kamp om kunderne på el-markedet, og derfor er Thomas Eilskov Jensen sikker på, at konkurrenterne lige nu har travlt med at kigge selskabet over skulderen for at se, hvad det har gjort.

- Når konkurrenterne ser de her tal, vil de blive misundelige. Det kræver normalt store budgetter at sælge noget så usexet som el, siger han.

Hvad får man

Det er ikke helt gratis at gå med i projektet, for kunden skal betale en abonnementspris på el-aftalen, der koster cirka 100 kroner om året. Til gengæld er der håb om pæn besparelse om ti år, når overskuddet fra andelen bliver udbetalt. En andel er normalt beregnet til at kunne levere en fjerdedel af elforbruget i et standardhus, men hvor stor besparelsen vil blive i kroner og ører, vil afhænge af elprisen om 10 år.

Kunder, der går med i projektet, vil også modtage løbende information om møllerne i Nissum Bredning - her under produktionstal og økonomi.

Man kan læse mere om projektet på www.medejervind.dk.