Dette indeholder sponsoreret indhold
Der er snart gået 3 måneder, siden Mette Frederiksen lukkede Danmark ned. Corona var over os, og vi skulle passe på hinanden - hver for sig. Målet var at redde liv, værne om vores sundhedssystem og passe på de svageste. Vi viste og viser stadig samfundssind og følger regeringens og Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Selvom der går meget snak om, hvor gode vi er til at arbejde hjemme, lave digital omstilling og effektivisere, så må vi også sande, at nedlukningen Danmark og sågar resten af verdenen har kunne mærkes. Tingene står stille, og økonomien buldrer ikke derudad i samme tempo som i starten af året. Så hvad gør man, hvis man skal lave marketing i en tid, hvor pengene sidder noget mindre løst, end de har gjort længe?
Arbejd med de langvarige indsatser
Når der går daglig drift og hverdag i den, har vi en tendens til at fokusere på de aktiviteter, der giver salg her og nu. Altså de kanaler, hvor vi hurtigt kan se et afkast på vores investering. Mens tingene står mere stille, kan det være en fordel at arbejde med SEO. Her kan man for eksempel få hjælp af det fynske seo-bureau Morningtrain eller et af de mange andre bureauer, der tilbyder hjælp til dette. Man kan også selv kaste sig ud i arbejdet med SEO. Fordelen ved at arbejde med SEO nu er, at det er en marketingaktivitet, hvis afgrøder oftest først ses efter en rum tid.
Forbered dig på din fremtidige kommunikation
Hvor ofte er du på forkant og føler, du har styr på det, du skal kommunikere i næste uge eller ugen efter det? Sæt dig ned og brug noget af din vundne tid på at udarbejde et årshjul, hvad skal du kommunikere og hvornår. Når du ved, hvad du gerne vil snakke med dine kunder om og hvornår, kan du begynde at skabe formen på for eksempel dine SoMe-opslag. Lige meget hvilken af de sociale kanaler du kommunikerer på, er det altid vigtigt at være aktuel og snakke ind i noget, brugerne kan forholde sig til her og nu. Det ved du selvfølgelig godt, men hvor rart ville det ikke være at have styr disse ting flere uger i forvejen i stedet for at altid at lave det i sidste øjeblik.
Få evalueret dit tidligere arbejde
Denne lægger sig tæt op ad rådet ovenover. Kig tilbage i dit tidligere kommunikationsarbejde og find ud af, hvad dine følgere og kunder har lyst til at interagere med. Hvornår får du aktiveret dem eller rettere - hvornår er du succesfuld med det, du kommunikerer? Ofte vil du se en rød tråd i det, dine følgere og potentielle følgere reagerer på. Hvis du kan finde ind til dette, er det bare med at udnytte den nyfundne viden og producere indhold, du historisk kan se har virket. For hvorfor ikke blive ved med at gøre det, du gør godt?
Lad vær med at stå stille
Selvom dine kunder måske ikke er købelystne, og du oplever en faldende ordremængde, så betyder det ikke, at de ikke holder øje med dig. Arbejd med at skabe blødere konverteringsmuligheder, såsom at skrive sig op til et nyhedsbrev eller gated content. På denne måde tilbyder du dine potentielle kunder noget, de bliver glade for helt uden at hive dankortet frem. Når der igen kommer mere gang i hjulene, og vi skal ud og bruge vores lommepenge, så er der meget større chance for, at de lægger deres penge hos dig end dine konkurrenter.
Dette indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.