Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Når det kommer til marketing og kommunikation, så er der utroligt mange strategier, som man kan vælge at følge for at kommunikere med sin målgruppe. Det, som man specielt skal være bevidst om, når det kommer til marketing, er, at der ikke findes nogle rigtige og forkerte måder at kommunikere med sin målgruppe på. Det afhænger altid af den enkelte situation og hvad der giver bedst mening.
I denne artikel vil vi have fokus på visuel kommunikation som marketingstrategi. Visuel kommunikation bliver nemlig en større og større del af ethvert marketingmix, og derfor er det vigtigt at holde sig ajour med tendenserne. Du kan her læse mere om, hvorfor visuel kommunikation er blevet vigtigere, samt hvordan du kan inkorporere det i din marketingstrategi.
Hvorfor er visuel kommunikation blevet en så vigtig del af marketing?
Når man tænker på de tendenser, som foregår i samfundets mediebillede, så giver det rigtig god mening, hvorfor visuel kommunikation er blevet så vigtig en del af marketingindsatser. Sociale medier er ikke længere et fænomen som blot eksisterer, men det er noget, som påvirker vores adfærd og former vores hverdag, da vi konstant er tilgængelige på sociale medier.
Netop på grund af, at vi er meget på sociale medier, er visuel kommunikation og videoer helt naturligt blevet en fast del af vores alles feed på sociale medier. Det handler om at fange vores opmærksomhed, når vi scroller igennem vores feed, og det er animerede billeder videoer ekstremt gode til, da man frit kan designe det udtryk, som man ønsker at bringe ind i sin kommunikation.
Derfor skal du inkorporere visuel kommunikation i din marketingstrategi
Som du nok allerede kan fornemme, er visuel kommunikation en effektiv måde at fange din målgruppe på sociale medier. Der er dog flere gode grunde til, hvorfor det er en god ide at arbejde mere med animerede videoer og billeder. En af de bedste grunde er, at man kan forme lige præcist det udtryk, som man ønsker at bringe ind i sin kommunikation. Der er ingen grænser for, hvad man kan inddrage i animeret kommunikation, så derfor er der ingen begrænsninger, når det kommer til at forme et stærkt budskab.
Derudover kræver det ikke det helt store set up af skuespillere og kameraudstyr, som det ville kræve at optage en klassisk reklamevideo. Man kan derfor udarbejde sin visuelle kommunikation mere enkelt, når det kommer til det udstyr, som man skal benytte. Man skal dog have et kreativt team, som kan udarbejde de animerede videoer eller billeder, som ud kan læse mere om nu.
Benyt et kreativt bureau til din visuelle kommunikation
Som sagt er det ikke så simpelt, som det lyder at inkorporere visuel kommunikation i sin videomarkedsføring. Det kræver at man har flair for både at tegne og tænke kreativt for at udarbejde det visuelle materiale, som skal fange målgruppen. Her kan man med fordel benytte et kreativt bureau som Levende Streg, som er specialister i animerede videoer og billeder.
Et kreativt bureau kan hjælpe dig med både at udtænke budskabet i din visuelle kommunikation samt udarbejde det visuelle udtryk. Der er ingen hemmelighed, at det kræver et sæt færdigheder at tegne animerede videoer og billeder og derfor kan du med et kreativt bureau ved din side være sikker på, at din videomarkedsføring opnår den kvalitet som du ønsker.
Vi håber at denne artikel har givet dig et indblik i hvorfor visuel kommunikation er vigtig i din marketingmix samt hvordan du kan komme i mål med dine animerede videoer og billeder.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.