Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
I Lemvig er flere og flere fysiske butikker begyndt at tænke i online-markedsføring, i takt med at kunderne befinder sig online. Derfor er det især en god investering at turde satse på brugercentreret indhold, da det mange gange kan være en stor værdi i sig selv. Nedenfor kan du derfor læse meget mere om de overvejelser, de fysiske butikker gør sig omkring online-markedsføring, og hvorfor det netop er så afgørende at tænke i de retninger.
Et forbedret salg
Fysisk markedsføring og personlig service kan ikke alene øge omsætningen rundt omkring i de lokale butikker. Flere og flere forretninger vælger derfor i den sammenhæng også at implementere en online webshop som supplement til deres fysiske forretninger med det formål at få flere kunder fra nær og fjern. Og det er netop også her, at online markedsføring bliver altafgørende, for den værdiskabelse de fysiske forretninger får for deres målgrupper.
For ikke nok med at de får flere tilbagevendende og loyale kunder med online-markedsføringsværktøj, så opstår der samtidig øget brandawareness og opmærksomhed fra potentielle kunder, som er svær at indhente via fysisk markedsføring. Mere præcist bliver der gjort brug af content marketing, som er en bred markedsføringsdisciplin, der netop handler om at skabe stærkt og ikke mindst aktuelt kvalitetsindhold, der medfører salg.
Læs om content-marketing for at blive klogere på, hvordan det kan være med til at påvirke kundernes købelyst og ikke mindst deres loyalitet på længere sigt.
Sådan kommer du i gang med content-marketing
Hvis du ligesom de lokale butikker i Lemvig overvejer at tænke online-markedsføring ind i din virksomhedsstrategi, er det relevant vide mere om, hvordan du bruger det digitale værktøj. Udover tekstproduktion bør du især tænke i digitale formater – det vil sige både video- og lydmateriale samt billedindhold. Her findes selvsagt mange forskellige formater indenfor hver kategori, men i den forbindelse er det værd at nævne formater som blogindlæg, inspirations-, support- og vidensartikler, manualer og kataloger, nyhedsbreve, podcast og mange flere.
Vil du gerne starte med et format, der kan sættes i værk allerede i morgen, er tekstproduktion altid et godt sted at starte. Det er blandt andet også noget af det, de fysiske butikker i Lemvig tænker på i forbindelse med deres online-markedsføring. Indenfor tekstproduktion er der generelt mange gode grunde til at overveje blogindlæg, som både kan være af tungere og lettere karakter, alt afhængig af hvilken virksomhed du har.
Men inden du når så langt, er det især en god idé at få helt styr på din målgruppe. Herudfra kan du nemlig nemmere tilpasse dit indhold, så det matcher din målgruppe. Til det har butikkerne i Lemvig blandt andet fået udefrakommende til at lave et grundigt og ikke mindst målrettet analysearbejde om målgruppen, som sidenhen har været hele kernen for den content-marketing, de har implementeret.
En målgruppeanalyse kan således give et dybdegående kendskab til din målgruppe og deres interesser, præferencer, adfærd og meget mere. Med en dybdegående målgruppeanalyse kan du, ligesom butikkerne i Lemvig, også skabe et bedre forudsætningsgrundlag for en succesfuld content-udvikling- og produktion.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.