Denne artikel indeholder sponsoreret indhold.
Selvom du sikkert får prøvet kræfterne af med marketing i praksis på studiet, når du fx laver diverse projekter, så er det ikke helt det samme som at sidde ude på et marketingbureau og faktisk arbejde med SEO, sociale medier, nyhedsbreve og annoncekampagner. Men på nogle uddannelser kan eller skal du tage et praktikforløb, hvor du vil få gode muligheder for at arbejde med fx digital marketing.
Hvorfor ikke blive SEO-praktikant hos et marketingbureau?
Det behøver ikke være svært at finde en praktikplads, hvor du kommer til at sidde med de opgaver, du selv synes er mest spændende. Måske har du haft et studiejob inden for tekstforfatning og har blod på tanden for at være dén, der sidder i det analytiske maskinrum og vurderer, hvilket content har klaret sig godt, og hvilket ikke har ført til fx konverteringer? Så kunne du jo blive SEO praktikant.
Fordyb dig i et felt under rivende udvikling
Får du en hverdag, hvor du kan fordybe dig i SEO hos en virksomhed med ægte kunder, ægte KPI’er og ægte deadlines, får du gode vilkår for at lære mere om et af de felter inden for online marketing, hvor der altid er fart over feltet. Der går sjældent længe mellem, at nogen smider en SEO-guide op på LinkedIn, til at dele af dens indhold er outdated grundet nye muligheder og ændrede algoritmer.
Få en bred vifte af SEO-kundskaber
Nu er SEO andet og mere end bare at kværne content ud og måle dets performance. Selvfølgelig er ting som hastighedsoptimering og andre tekniske forbedringer af hjemmesider også arbejdsgange inden for søgemaskineoptimering. Som SEO-praktikant vil du tilegne dig en bred vifte af erfaringer, der kan komme dig til gavn senere i dit arbejdsliv, hvis du efter studiet vælger at blive SEO-specialist.
Tjek medarbejdertilfredsheden hos praktikpladser
Lad os sige, at du er så heldig, at der faktisk er flere marketingbureauer, der søger en SEO-praktikant. Hvordan finder du ud af, hvilket du skal vælge? Utallige ting kan du have med i dine overvejelser, fx hvor lang transporttiden er, eller om du er villig til at tage en risiko ved at søge praktik i en startup og være med til at forme firmaet. Du kunne også have noget andet for øje: Medarbejdertilfredshed.
Skilter et marketingbureau med sine gode medarbejdertilfredshedsmålinger, var det nok ikke helt uklogt at søge praktikplads dér. Du kan lige så godt prøve teorien af i nogle rolige, gode omgivelser.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold.
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.