Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Der er i disse år travlhed med at lancere den ene elbil efter den anden. Alle bilmærker i gang med en større omlægning af deres produktion fra benzin- og dieselbiler og over til eldrevne biler. Det får naturligvis mange til at overveje, om det er nu, man skal tage skiftet, sætte en ladeboks op i carporten og køre på ren el. Hvis du overvejer en elbil, så er der her to bud på en velkørende elbil, men til to forskellige budgetter.
Nissan Leaf er den budgetvenlige udgave, men det er stadig en fantastisk elbil. Den er blandt de mest solgte elbiler i verden, og den har faktisk som model eksisteret siden 2010, og den vandt prisen for Årets Bil i Europa 2011. Det er en mellemklassebil, der har gjort det muligt for rigtig mange at have råd til at købe en elbil. Rækkevidden med det største 59 kWh batteri er for de fleste nok, da den er op til 385 km ved blandet kørsel og helt op til 528 km, hvis det er bykørsel. Det er selvfølgelig de opgivne tal, men selv hvis du trækker 20% fra, så er der masser af kilometer at gøre godt med inden næste opladning. Nissan Leaf er en kompakt bil, men der er plads på bagsædet og i bagagerummet, og den vil derfor opfylde de flestes krav. Og så starter priserne fra lige omkring 220.000 kr.
Tesla Model 3 er også blandt de meste solgte elbiler, og den blev kåret som Årets Brugtbil i Danmark 2022. Hvis man ser på priserne på de brugte Model 3 til salg i øjeblikket, så kan du lægge 100-150.000 kr. oveni budgettet i forhold til Leaf, men skal den være spritny, er det nærmere en fordobling af prisen. Men du får til gengæld også en elbil, der leverer en lang rækkevidde op til 602 km afhængig af modellen. Den har en masse lækkert udstyr og er en vaskeægte familiebil med god plads på bagsædet og i bagagerummet.
Det er klart, at du får meget mere udstyr, teknologi og rækkevidde ved at vælge den dyrere elbil i form af Tesla Model 3, men med Nissan Leaf får du også en virkelig lækker elbil, der kan klare de flestes dag-til-dag-behov for en bil.
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold
Om Annoncørbetalt indhold
Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.
Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.
Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.
Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.
Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.