Erhverv

Åbner kontor i Struer: Dorte vil hjælpe små og mellemstore virksomheder

Dorte Schmieg Toft fra Vinderup er nyt ansigt i BusinessPark Struer. Privatfoto

Struer/Vinderup: DGE, som er en landsdækkende rådgivningsvirksomhed, der beskæftiger sig med miljøområdet og inden for byggeri og anlæg, har åbnet kontor i Struer.

Det har virksomheden nærmere bestemt i BusinessPark Struer, hvorfra den lokale Dorte Schmieg Toft vil hjælpe små og mellemstore virksomheder inden for industri- og arbejdsmiljø, lyder det i en pressemeddelelse.

Årsagen bag er en stigende efterspørgsel i Struer og omegn.

Tidligere har Dorte Schmieg Toft haft hjemmekontor i privaten i Vinderup kombineret med, at hun jævnligt har pendlet til DGE’s hovedkontor i Aarhus.

- Tiden har været moden til, at vi åbner et kontor, hvor jeg kommer endnu tættere på kunderne og ikke mindst får mere tid til at servicere dem, siger hun.

Blå bog

Dorte Schmieg Toft er 47 år.

Hun er uddannet kemiingeniør og har de seneste 15 år boet i Vinderup sammen med sin mand Anders, der er adjunkt ved Via University i Herning.

Sammen har de pigerne Karen på 19 og Marie på 15 år.

DGE har 65 medarbejdere fordelt på syv kontorer i Danmark. Hovedkontoret ligger i Aarhus.

Ønsker hjælp

Dorte Schmieg Toft har de seneste år kunnet mærke, at især miljø- og arbejdsmiljøområdet er noget, som Struers små og mellemstore virksomheder ønsker hjælp til.

- Der er mange problematikker, og det kan derfor være en vanskelig opgave at løfte selv, hvis man er en mindre virksomhed, både i forhold til tid og ressourcer, forklarer hun:

- I den forbindelse bliver jeg ofte brugt som rådgiver, ligesom jeg blandt andet også hjælper med at afholde kurser i arbejdsmiljø, udvælge værnemidler til arbejdspladsen og i det hele taget hjælper med at opstarte en arbejdsmiljøorganisation.

Dorte Schmieg Toft bliver desuden brugt som rådgiver inden for industrimiljø, hvor hun blandt andet hjælper virksomheder med miljøansøgninger, kemikalierådgivning og forureningsundersøgelser.

0/0
Annonce
Erhverv For abonnenter

Sonne lukker - nye virksomheder opstår

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Lemvig For abonnenter

Ulv eller sjakal? Noget er på færde på Tangen

Lemvig

FCM-spillere skal træne i Harboøre

Lemvig For abonnenter

Tre huller i bybilledet fyldes ud

112

Ville undvige dyr - endte på taget

Livsstil For abonnenter

Lisbeth Østergaard: Du skal kunne finde lykken i leverpostejslivet

Erhverv For abonnenter

Analyse: Den smarte vej til elbiler - uden strømafbrydelser

En ny regering er ved tage form, og det er det helt rigtige tidspunkt, hvis man skal påvirke indholdet af et nyt regeringsgrundlag. Men elselskaberne er på en hård opgave, for milliardinvesteringer i kabler nede i jorden lyder ikke ret spændende. Alle vil gerne høre om havvindmøller og lækre elbiler, der kan indfri vores grønne ambitioner, men forbindelsen midt imellem - elnettet - hører man sjældent om. De kedelige kabler er bare svære at komme uden om, og straffen for at gøre det falder som en hammer. I Tyskland er der bred politisk opbakning til den grønne omstilling, ”Energiewende”, der skal udfase atomkraft og kulkraftværker. Men landet har forsømt at opgradere sit elsystem, og derfor er det svært at få grøn energi fra vindmøllerne i nord sendt ned til den tunge bayerske industri i syd. Problemet er, at når man har erkendt efterslæbet, er det for sent. Det tager hurtigt 10 år at planlægge og grave sig igennem tusindvis af kilometer jord for at fremtidssikre kablerne. Dansk Energi foreslår det, man kalder ”den smarte vej”. Det er ikke den dyreste løsning, men koster dog 32 milliarder kroner frem mod 2030. Det smarte består i, at man ikke behøver at levere elkapacitet efter, at vi alle sammen skal oplade elbiler og samtidig stege frikadeller på komfuret, tørre tøj i tumbleren og have fuldt blus på varmepumpen. Hvis vi forbrugere kan leve med, at elbilen først bliver ladet op om natten, når der er ledig kapacitet, bliver det langt nemmere og billigere at indfri klimadrømmene. Det kræver noget intelligens i systemerne, som ikke helt er opfundet nu. Men det kræver først og fremmest, at forbrugerne accepterer nogle begrænsninger, som vi ikke er vant til. Vi kan godt insistere på, at bilen skal lades maksimalt op her og nu, når vi parkerer den i carporten. Men så risikerer vi, at strømmen ryger på hele villavejen, når vi sætter stikket i.

Lemvig

Viser det nye havnekontor frem

Portræt For abonnenter

Datter og barnebarn lokker mormor nordpå

Lemvig For abonnenter

Skal der spares eller ej: Vi aner ingenting

Kultur

Europæiske anmeldere: Dette kan Holstebro forvente af Sting-koncert

Annonce