Annoncørbetalt indhold

Øg din virksomheds tilstedeværelse på Facebook

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Mange virksomheder har svært ved at skabe en online tilstedeværelse og ved ikke helt hvordan Facebook kan bruges. Derfor ender det ofte med halvtilfældige posts- og billeder med håb i, at kunne skabe en større tilstedeværelse og drive flere kunder ind i forretningen. I denne artikel vil der blive redegjort for forskellige typer af indhold, som kan hjælpe din online tilstedeværelse.

1) Videomateriale

Mange virksomhedsprofiler på Facebook anvender blot billeder og tekst. Principielt er der ikke noget i vejen med kun billeder og tekst, men i længden kan det være kedeligt for den gennemsnitlige følger. For at skabe variation på din Facebook profil kan det være en god i, at under kvalitets videoproduktion, som vil gøre at din virksomhed skiller sig ud fra mængden i en positiv forstand.

Videoer kan anvendes til at skabe hurtigt opmærksomhed, hvis læseren ikke har tid til at fordybe sig i dine tekster og billeder. Derudover har man muligheden for at give en anden type information, som fx viser fysiske lokationer og fortælle komplekst information verbalt. Videomaterialet kan være alt fra film, som man selv har optaget til animationsfilm, som laves af professionelle bureauer.

2) Skab engagerende indhold

En anden pointe kunne være at skabe indhold som giver læseren muligheden til bedre at kommunikere og engagere sig. Dette kunne fx være i form at spørgende Facebook opslag, konkurrencer og generelt relaterbart indhold. Faktisk behøver man ikke at skabe indhold for at interagere med læseren.

En god vane at skabe sig er, at besvare spørgsmål i kommentarfeltet og skabe en kort dialog med læseren. Dette vil være med til at skabe dit brand og skabe positiv tovejskommunikation ved, at sprede positiv energi. Derudover viser det også læseren at du går op i kunden, da du gerne vil bruge tid på dem.

3) Del opslag og være aktiv

Hvis du har muligheden, så prøv at være så aktiv som mulig på Facebook og del regelmæssige opslag som minder kunderne om at din forretning stadig eksisterer. Generelt tænker forbrugere ikke konstant på diverse forretninger selvom, at de synes meget godt om dem. Derfor kan du gøre dig selv en tjeneste ved at være aktiv på blandt andet Facebook og dele regelmæssige opslag som vil dukke op på deres egen Facebook væg.

4) Sørg for at din profil er professionel

Det er vigtigt, at du husker det helt fundamentale som fx profilbeskrivelsen, tilvalgte billeder, om-os siden, kontaktoplysninger og lignende. Hvis du ikke har udfyldt alle dine oplysninger, så vil der være større chance for, at forbrugerne ikke kan lide dit indhold og ikke vil engagere sig. Nogle folk har blandt andet valgt ikke at anvende et Facebook billede til deres virksomhedsprofil, hvilket gør det meget svært for forbrugere at vide hvem afsenderen er med det samme.

På sociale medier er det vigtigt, at dit indhold er skarpt og fanger læseren opmærksomhed med det samme. Årsagen til dette er især, at du konkurrerer med mange andre professionelle virksomheder om læserens opmærksomhed og derfor er det vigtigt, at du forholder dig aktiv og professionel.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.