Struer: På trods af en lang periode med lukkede butikker er det i løbet af det seneste kvartal lykkedes for B&O at øge salget med 16 procent i forhold til den samme periode sidste år.
Samtidig er et underskud sidste år på 275 millioner kroner vendt til et overskud på 13 millioner kroner.
Selskabet fremhæver blandt andet et godt salg af et nyt tv kaldet Beovision Contour, der blev lanceret i slutningen af 2020.
Alt i alt betyder det, at B&O leverer tocifret vækst for tredje kvartal i træk.
Den administrerende direktør på B&O, Kristian Teär, bemærker, at der generelt har været højere global efterspørgsel efter elektronikprodukter til hjemmet under corona-pandemien, og med et godt udvalg af nye produkter er det altså lykkedes for B&O at ride med på bølgen.
Kristian Teär, administrerende direktør, Bang & Olufsen, StruerMen vi har stadig meget arbejde foran os.
Blandt andet med et nyt fokus på salg direkte ud til kunderne.
Online-salget er således fordoblet.
- Men vi har stadig meget arbejde foran os, konstaterer Kristian Teär i en pressemeddelelse, som blev udsendt sammen med regnskabet torsdag morgen.
- Covid-19 vil også påvirke vores forretning i fjerde kvartal. Men vi er fortsat på rette spor i forhold til at levere på forventningerne til finansåret, og jeg vil gerne takke mine passionerede kollegaer og alle vores partnere for deres hårde arbejde og indsats i et udfordrende kvartal, siger Kristian Teär.
For hele det nuværende regnskabsår forventer Bang & Olufsen et salg på et sted mellem 2,3 og 2,5 milliarder kroner, og resultatet forventes at kunne svinge mellem et underskud på 50 millioner kroner og et overskud på 25 millioner kroner.