Erhverv

Danmarks bedste netbutikker blev fejret med manér

Rito.dk fra Skive jubler efter at få viden om, at netop den netbutik fik årets guldpris. Foto: Vinia Media
Rito snuppede Guldprisen, da FDIH uddelte de prestigefyldte E-handelsstatuetter til E-handelsprisen 2019.

Skive/København: Danmarks bedste netbutikker og e-handelsleverandører er hyldet af mere end 800 festdeltagere, da FDIH vanen tro uddelte de årlige E-handelspriser i Øksnehallen i København.

Især for netbutikken Rito.dk blev det en mindeværdig aften. Den unge virksomhed fra Skive løb med to af de i alt 12 priser.

Først kunne adm. direktør Dennis Drejer og resten af Rito-holdet juble over titlen som Bedste B2C netbutik med omsætning under 50 mio. kroner og senere på aftenen kunne de løfte den ultimative hæder: Guldprisen 2019.

- Det er så vildt det her. Vi havde overhovedet ikke regnet med at vinde en pris, og så vinder vi to. Jeg er så sindssyg stolt af hele holdet, der virkelig knokler en vis del ud af bukserne, sagde en tydelig rørt Dennis Drejer, stifter og adm. direktør, ved prisfesten.

Vinderne af priserne findes af juryer, der består af e-handelseksperter. Vinderen af Guldprisen bliver fundet af 12 juryformænd, der skal vælge den bedste af alle prisvinderne. Ifølge formand i guldjuryen, Mie Thorsø, var niveauet blandt finalisterne imponerende højt, og derfor var det ikke en nem beslutning at finde Guldvinderen.

Danmarks bedste netbutikker er blevet fejret med E-handelspriser siden år 2000. I år var det dog udover vinderne også hele branchen, der blev fejret – det var er nemlig 25 år siden, at det første produkt blev købt på nettet i Danmark.

0/0
Annonce
Erhverv

Unge virksomheder støtter hinanden i nyt netværk

Erhverv For abonnenter

Analyse: Den smarte vej til elbiler - uden strømafbrydelser

En ny regering er ved tage form, og det er det helt rigtige tidspunkt, hvis man skal påvirke indholdet af et nyt regeringsgrundlag. Men elselskaberne er på en hård opgave, for milliardinvesteringer i kabler nede i jorden lyder ikke ret spændende. Alle vil gerne høre om havvindmøller og lækre elbiler, der kan indfri vores grønne ambitioner, men forbindelsen midt imellem - elnettet - hører man sjældent om. De kedelige kabler er bare svære at komme uden om, og straffen for at gøre det falder som en hammer. I Tyskland er der bred politisk opbakning til den grønne omstilling, ”Energiewende”, der skal udfase atomkraft og kulkraftværker. Men landet har forsømt at opgradere sit elsystem, og derfor er det svært at få grøn energi fra vindmøllerne i nord sendt ned til den tunge bayerske industri i syd. Problemet er, at når man har erkendt efterslæbet, er det for sent. Det tager hurtigt 10 år at planlægge og grave sig igennem tusindvis af kilometer jord for at fremtidssikre kablerne. Dansk Energi foreslår det, man kalder ”den smarte vej”. Det er ikke den dyreste løsning, men koster dog 32 milliarder kroner frem mod 2030. Det smarte består i, at man ikke behøver at levere elkapacitet efter, at vi alle sammen skal oplade elbiler og samtidig stege frikadeller på komfuret, tørre tøj i tumbleren og have fuldt blus på varmepumpen. Hvis vi forbrugere kan leve med, at elbilen først bliver ladet op om natten, når der er ledig kapacitet, bliver det langt nemmere og billigere at indfri klimadrømmene. Det kræver noget intelligens i systemerne, som ikke helt er opfundet nu. Men det kræver først og fremmest, at forbrugerne accepterer nogle begrænsninger, som vi ikke er vant til. Vi kan godt insistere på, at bilen skal lades maksimalt op her og nu, når vi parkerer den i carporten. Men så risikerer vi, at strømmen ryger på hele villavejen, når vi sætter stikket i.

Erhverv

Handelslivet mangler p-skilte - og kødben

I Sydkorea

Ingen siger nej til en fest med de kongelige

Pension

Sparekassens bedste pensionsråd: Hellere lidt end ingenting

Annonce