Annoncørbetalt indhold

Dette skal du huske, når du ser på brugte biler

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Der er mange gode grunde til, at du burde købe en brugt bil til at købe i i hverdagen. Det er billigere på mange områder, og det er nemmere at finde en bedre bil til en bedre pris online. Dog er der nogle ting, som du bør huske, når du skal købe brugt bil, så du sikrer dig, at du ikke kommer hjem med en bil, som ikke kan holde til presset. I denne artikel finde rdu fem gode råd, som du kan følge, når du er ude for at se på brugt bil. Så vil du nemmere kunne vælge mellem de mange forskellige brugt bil til salg online og finde den, som passer perfekt til dine behov.


Annonce

Alder

Det første, som du skal se på, når du gerne vil købe ny bil er alderen på bilen. Dette er en af de vigtigste punkter, da det kan fortælle meget om den stand, som bilen er i, og hvor meget den har været igennem, før den står foran dig hos forhandleren. Når du skal købe en brugt bil, og du ikke vil købe en vintage bil, så er det en god ide, at du ikke køber en brugt bil, som er mere end syv år gammel. Dette vil sikre dig, at du ikke køber en bil med så megen slid, at du kommer til at skal bruge mere tid hos mekanikeren, end du kommer til at bruge på at køre den til og fra arbejdet. Altså er alderen det første, som du bør se på, når du skal købe en brugt bil.


Antal kilometer kørt

Efterfølgende er det vigtigt, at du kigger på, hvor langt bilen har kørt. Dette er meget forskelligt fra bil til bil, da det kommer an på, hvor meget den tidligere ejer har skullet køre i hverdagen, men en god regel her er, at du ikke bør gå over 150.000 kilometer kørt i bilen. Dette kan virke af lidt, men det vil sikre dig, at du ikke kommer til at købe en bil, hvis motor skal skiftes ud, eller hvor gearkassen er ødelagt efter for hård brug i for lang tid. Du kan selvfølgelig altid gå på kompromis med dette tal, da det udelukkende er en rettesnor, men det er en god ide at huske på, når du skal finde din kommende brugte bil.


Mekaniker historik

Når du så har set på, hvor langt bilen har kørt i sin levetid, så er tiden kommet til, at du skal se på mekaniker historikken for bilen. Dette er for at se, hvor mange gange bilen har været på værkstedet, og hvor mange gange bilen har skullet have udskiftet forskellige elementer. Her er det selvfølgelig en god ide at gå efter den bil med den korteste historik muligt, da det viser, at bilens stand er i orden, og at den er klar til kamp. Dog skal du også huske, at bilen altid skal være synet og i den bedste stand muligt, inden du køber den, og her er det så ligegyldigt, hvor pæn historikken ser ud, hvis ikke bilen kan komme igennem syn.


Slitage

Når du så har tjekket alle punkter nævnt ovenfor, så er det vigtigt, at du tjekker slitagen på bilen. Hvordan ser motoren ud under kølerhjelmen, og hvordan ser kabinen ud efter flere års slid? Dette er et punkt, som ikke er så vigtigt som de andre, men det er stadig et punkt, som har betydning, da det kan være træls at køre i en bil, hvor den ene dør har en masse rust, eller der er pletter på samtlige sæder. Her er det en god ide, at du kigge efter en bil med så lidt slitage som muligt, da du så nemmere vil kunne nyde bilen efterfølgende uden hele tiden at blive mindet om, at du har købt bilen brugt.


Prøvekør altid bilen

Til slut er det vigtigt at nævne, at du altid skal prøvekøre de biler, som du har kig på, inden du beslutter dig for at købe en brugt bil. Når du køber en bil brugt, så er det ikke sikkert, at den ligger lige så godt på vejen som mange andre biler, og du bør derfor ikke købe en bil, hvor du ikke har mærket, hvordan den ligger i svinget, og hvordan den er at skifte gear i. Dette kan redde dig fra mange eventuelle problemer, og du bør derfor altid sikre dig, at du kan komme ud på en prøvetur, inden du beslutter dig.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.