Annonce
Kultur

Dufter af vin-comeback: Solgte ti gange så meget som sidste år

700 personer besøgte weekendens vin-festival. Næste gang overvejer man at inddele publikum i hold. Her ses arrangørerne fra Holstebro Events, Kristian Andersen (til venstre) og Kenneth Kristensen. Foto: Preben Callesen
Vinfestival overvejer at opdele dag i to.

Holstebro: Rammerne var nye, og det var købelysten på sin vis også, da den anden udgave af Holstebro Vin-festival var flyttet fra Slagteriet til Musikteatret Holstebros lokaler.

Sidst på eftermiddagen kunne arrangørerne fra Holstebro Events, Kenneth Kristensen og Kristian Andersen, melde udsolgt af billetter. 700 personer - heraf 200-300 som sponsorbilletter - deltog i weekendens begivenhed.

- Det kunne ikke være bedre. Musikteatret Holstebro var bare helt perfekt til et arrangement som vinfestivalen. Jeg elsker Slagteriet og dets rå, rustikke rammer overalt på jorden, men sådan et arrangement passer nok bare bedre til Musikteatret, og det kunne også ses på salget. Hvor vi solgte 300 vin-poletter til 10 kroner stykket sidste år, solgte vi i år 3000, forklarer Kristian Andersen.

Arrangørerne skal nu evaluere med Musikteatret Holstebro med henblik på en ny udgave næste år - samme sted. Holstebro Events tror på endnu en festival i foråret 2021.

- Vi skal jo lige finde os til rette, siger Kenneth Kristensen og Kristian Andersen, der allerede har et forbedringsforslag på bedding:

- Det kunne give god mening at dele det op i to sessioner a tre timers varighed hver især, så vi får et bedre flow henover dagen i stedet for at få 75 procent af gæsterne til at starte med på dagen. Omkring klokken 15-16 tiden var der rigtig mange mennesker, hvilket gjorde, at der var for mange gæster ved hver stand - og det gjorde, at udstillerne og de enkelte gæster ikke kan få den snak, som begge parter egentlig ønsker.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kultur

Ole & Elo streamer aflyst koncert

Annonce