Annonce
Lemvig

Evy blev glemt, når hun bestilte en Flextur: Nu har Midttrafik gennemgået klagerne

Evy Reffs er utilfreds med, at hun alt for ofte bliver efterladt, selv om hun har bestilt en flex-tur. Arkivfoto

Lemvig: Midttrafik har gennemgået de klager over Flextur, som Evy Reffs har fremsat i avisen. Her forklarede hun, at hun ofte blev helt glemt, når hun bestilte en Flextur, der er et særlig "dør-til-dør" tilbud, som alle i kommunen kan benytte sig af.

Hun har bestilt faste ture om tirsdagen og torsdagen hele året for at være sikker på, at hun kan møde til tiden i den genbrugsbutik i Lemvig, hvor hun udfører frivilligt arbejde.

Rådgiver hos Flextrafik, Christina Justesen, har talt med Evy Reffs og gravet sig ned i hendes klagepunkter.

- Vi er kommet frem til, at der kan være sket en fejl, fordi der kun er bestilt ture et halvt år frem i tiden, siger hun.

Mange glemmer nemlig at afbestille ture i sommerferien, så derfor spørger kontoret ofte, om turene skal bestilles frem til ferieperioden. Det ændrer dog ikke ved, at Evy Reffs har oplevelsen af, at hun ofte bliver glemt på andre tidspunkter.

- Vi har gennemgået turene og har noteret, at hun otte gange ud af 164 ture ikke er blevet hentet til tiden. Og så har der været enkelte gange, hvor vi har kørt forgæves, siger Christina Justesen.

Derfor er det nu aftalt, at Evy Reffs fremover skal notere de gange ned, hvor hun ikke bliver hentet.

- For der må jo ske én eller anden fejl, siger Christina Justesen.

Og den vil hun i givet fald gerne rette op på. Samtidigt vil hun indskærpe overfor medarbejderne, at de skal spørge konkret ind til den ønskede kørselsperiode.

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce