Lemvig

Vi spurgte folk på gaden: Hvor holder du ferie i år?

Foto: Benny Gade/Lars Hedegaard/Christian Gnutzmann, Lars Hedegaard/Steffan Skov. Collage: Morten Seest
Annonce
Line Sanderhoff, 19 år, nybagt HF'er, Lemvig.- Det bliver mest til ferie her hjemme i år. Min familie og jeg har planlagt, at vi skal på campingtur i Danmark - mest i Jylland. Måske bliver der senere mulighed for en tur til Norge sammen med en god veninde. Foto: Benny Gade
Christina Clement, 40  år, Consult Manager, Herning- Vi har for et par dage siden besluttet os for at bruge de flybilletter til Alcanta, som vi bestilte helt tilbage i februar. Her har vi en ferielejlighed, vi tager ned til i uge 29. Vi havde ellers bestemt os for at holde ferie i Danmark, men sommerhusene er ved at være booket - og vi havde jo allerede booket billetterne til Alcanta. Foto: Benny Gade
Grethe Grimstrup, 68 år, pensionist, Lemvig.- På mandag til fredag tager jeg på campingtur med to børnebørn. Det vil sige, at vi har lejet en hytte på en campingplads i Ebeltoft. Det er helt ideelt for børn, da der vil være hoppepuder, legeplads og meget andet til rådighed.Jeg vil godt på ferie, men jeg skal absolut ikke til udlandet i år. Man skal hele tiden passe på og være forsigtig i denne tid. Foto: Benny Gade
Kai Hørmann, 70 år, pensionist, Silkeborg- Vi holder ferie på feriecenteret i Lemvig i en uge. Og det har ikke noget med corona at gøre, for vi bestilte pladsen her for flere måneder siden.Vi plejer at tage på golfferie i udlandet i løbet af efteråret, og det forventer jeg også, at vi skal i år. Vi har dog ikke bestemt, hvor vi skal hen. Foto: Benny Gade
Torben Sloth, 68 år, pensionist, Holstebro- Vi skal være hjemme hos os selv, og så får vi besøg af vores børnebørn. Det glæder jeg mig meget til. Vi holder faktisk altid vores sommer åben, så vi netop har mulighed for at have vores børnebørn på besøg. Og så tager vi i stedet på ferie til efteråret. Foto: Christian Gnutzmann
Karina Skelmose Hansen, 30 år, kasseleder i Power, Holstebro- Vi skal mest være derhjemme, for vi har en lille nyfødt. Vi kan godt lide det lidt primitive, og derfor købte en campingvogn sidste år, og den får genvalg i år med en tur på camping ved Gråsten. Og så skal vi nok på nogle ture og ud at se på lokalområdet, så vi også støtter lidt op om det. Foto: Christian Gnutzmann
Lisbeth Kirk, 63 år, Bankrådgiver, Holstebro.- Vi skulle have været på krydstogt i det vestlige Middelhav i maj, men det blev ikke til noget. Allerede i november besluttede vi os for at tage til Bornholm til august, så vi har fået nogle af de gode pladser. Vi skal også til Skagen, så min mand og jeg kommer lidt omkring i Danmark, og det glæder vi os til. Foto: Lars Hedegård Nielsen
Julie Laursen, 22 år, stewardesse, Struer- I år skal jeg blandt andet i sommerhus i Hals i Nordjylland. Turen derop erstatter en rejse syd på. Så skal jeg også på bilferie til Stettin i Polen, hvor jeg har familie. Foto: Steffan Skov
Poul Juul, 77 år, pensionist, Struer- Vi bliver hjemme i hele sommerperioden. Det har nu hele tiden været planen, og mens vi stadig rejste, var det de seneste år altid inden for landet grænser. Før vi begyndte at holde ferie i alle kroge og hjørner af Danmark, havde vi i 27 år holdt ferie på Mallorca. Foto; Steffan Skov
Ole Nielsen, 77 år, pensionist, Thyholm- Jeg skal ud i sommerlandet sammen med mit kamera og min fiskestang. Lige nu er det makreltid, og under alle omstændigheder så var planen, at vi ville være herhjemme i Danmark, når det er sommer. Foto: Steffan Skov
Evald Madsen, 84 år, pensionist, Holstebro- Min kone og jeg skal rundt i Danmark på mindre ture. Vi skal besøge vores sønner, der har sommerhus i henholdsvis Søndervig og Fjellerup på Djursland. Vi skal også et par dage på hotel i Sønderjylland. Vi skal ikke til udlandet. Det har vi ikke været i to år. Jeg vil ikke bruge 800 kroner på et nyt pas. Foto: Lars Hedegård Nielsen
Ole Olsen, Struer- Vi har haft mange overvejelser, og havde regnet med at skulle en tur til Mallorca i foråret. Det kunne vi så ikke, og nu holder vi os til båden. Vi vil ikke så langt væk og holder os til Limfjorden, og så må vi se, hvor vi ender. Det ser jo ud til, at der bliver trængsel i havnene i år. Foto: Frede Stengaard
Lemvig

S forstår bekymring på skoler

Forsiden netop nu
Danmark

Fund af corona-virus i hunde og katte: Fødevarestyrelsen afliver katte på minkfarm

Lemvig For abonnenter

Kun 20 medarbejdere bliver tilbage i Lemvig - hvad skal der ske med bygningen på Torvet