Annoncørbetalt indhold

Hvorfor du bør styrketræne noget mere

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

”Jeg gør det i morgen i stedet.” Er det noget, du siger til dig selv lidt for ofte, når du sidder og overvejer at gribe sportstasken og gå en tur ned i det lokale fitnesscenter? Bare rolig, det er noget, de fleste mennesker kan nikke genkendende til. Men faktisk er det utrolig vigtigt at få styrketrænet regelmæssigt. Læs med forneden og bliv klogere på hvorfor.


Annonce

Gør din krop skudsikker 

Når man går ned og træner, tænker de fleste på at høste de gavnlige psykiske og fysiske effekter af træning lige her og nu, og det er helt forståeligt. Men i virkeligheden bør det mere være det lange løb – hele året, det næste år, de næste fem år – man bør tænke på.

Hvis man vil have et godt og langt liv, er det nemlig alfa og omega at dyrke en sund og aktiv livsstil, hvor man som minimum træner et par gange om ugen. Regelmæssig træning styrker nemlig vores knogler, muskler og led, og er med til at forebygge skader i kroppen. Derudover forbedrer træning vores hjerte og lunger, og er på den måde med til at forebygge lunge, hjerte- og karsygdomme.


Højere livskvalitet 

Træning handler ikke kun om de fysiske effekter, men lige så meget om de psykiske. Træning frigiver nemlig endorfiner, som gør os i godt humør, øger vores overskud og giver os mere energi. Derudover gør styrketræning, at vi får et større søvnbehov og en mere udpræget kvalitetssøvn, hvilket i sig selv er med til at forebygge både skader og sygdomme – win win!

På grund af ovenstående har studier også vist, at regelmæssig træning i høj grad er med til at forebygge depressioner. Det gør os nemlig gladere og mere motiverede og produktive i både vores privat- og studie- eller arbejdsliv.



Boost din selvtillid

Vi var lige inde på endorfiner, som træning som sagt frigiver, og som er med til at forøge vores livskvalitet i både det korte og lange løb. Men regelmæssig styrketræning har også den effekt, at det øger produktionen af kønshormoner i kroppen.

Det har to mærkbare effekter. For det første gør det en mere selvsikker, både på ens krop – som man mindre usikkert vil vise frem – og generelt på ens personlighed.

Derudover styrker det vores sexlyst. Du har måske oplevet, at du i perioder, hvor du har været inde i en god træningsrutine, har haft et større drive. Derfor er det i sådanne perioder helt naturligt, hvis man kigger sig mere ivrigt om efter en partner til sex.

Ligeledes er det helt naturligt, hvis man tager sig selv i at blive nysgerrig på nogle ting, man ikke vidste man var til, som for eksempel online milf dating. Det er der absolut ingen skam i. Tværtimod er det kun sundt for både krop og sind at give efter for den mere udtalte lyst.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.