Annoncørbetalt indhold

Juleshopping bliver finansieret med lån i Lemvig-området

Matchbanker blev lanceret i 2017 og er i dag aktuelle i fire lande udover Danmark. Hovederne bag konceptet er Andreas Linde, administrerende direktør, og Stefan Vinding Olsen, IT-direktør.

I Lemvig, Struer og Holstebro bliver juletidens lån i højere grad taget med det formål at dække udgifter til juleshopping, viser en ny undersøgelse foretaget af Matchbanker.dk

Julen er højtid for traditioner, julehygge og gaveindkøb. Den er dog også en bekostelig affære, der giver vestjyderne anledning til at tage lån til shopping. Dette fremgår af en ny undersøgelse foretaget af Matchbanker. Undersøgelsen viser, at andelen af forbrugslån til shopping i Lemvig, Struer og Holstebro stiger med hele 96% i måneden op til jul sammenlignet med resten af året. Tallene viser således, at 9% af de, der optager forbrugslån i perioden d. 15. november til 15. december, bruger pengene på shopping, hvorimod andelen ligger på blot 4,6% resten af året.

Også på landsplan bliver flere forbrugslån brugt på shopping i julen. Dog ikke i nær så høj grad. 6,8 % af danskerne der optager et forbrugslån mellem juni og november bruger her pengene på shopping. Dette tal stiger med 82,4 % i perioden fra d. 15. november til d. 15. december (til 12,4%).

For at uddybe årsagen til tendensen nærmere har Matchbanker foretaget en spørgeskemaundersøgelse. Denne undersøgelse viser, at 52,7% af de adspurgte brugere af Matchbanker, der har optaget lån, har taget lånet for helt eller delvist at dække juleudgifter. En stor andel - på 30,5 % - har desuden svaret, at de har taget lånet til køb af lige netop julegaver.

- Julen er en tid, som er forbundet med udgifter, som ligger ud over det sædvanlige - men også en tid forbundet med hygge og traditioner, som de færreste er villige til at gå på kompromis med. Derfor er det helt naturligt, at danskerne vil være tilbøjelige til at dække nogle af julens ekstraudgifter med et lån, som de så kan betale tilbage i starten i 2018, hvor vi går ind i en - forbrugsmæssigt - mere stille periode, udtaler Andreas Linde, Matchbankers adm. direktør, der sammen med IT-direktør Stefan Vinding Olesen lancerede Matchbanker-konceptet i 2017.

Om Matchbanker

Matchbanker er opstået med ambitionen om at hjælpe folk, der ønsker at optage et lån, men ikke ved hverken hvor de skal starte eller slutte.Inden du vælger et lån, er det vigtigt, at du ved, præcis hvad det indebærer, og har læst det med småt. Ved du eksempelvis, hvad det koster, hvis du ikke betaler lånet tilbage inden for lånets løbetid? Der er mange faktorer, du bør overveje, inden du bestemmer dig for at ansøge om et lån.

Matchbanker hjælper dig med at tage en velovervejet beslutning ved at overskueliggøre fordele og ulemper ved aktuelle lån på markedet samt fremhæve det, der står med småt i lånekontrakten, så du nemt og hurtigt kan tage stilling til hvilket lån, der passer bedst til dig og din situation.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

0/0