Annoncørbetalt indhold

Krigen fortsætter blandt internetudbyderne – har du den bedste udbyder?

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Vi bruger mere og mere tid online, og derfor er det en nødvendighed at have en stabil internetforbindelse. Ud over stabiliteten skal den gode internetudbyder også kunne konkurrere på hastigheden, prisen og serviceniveauet, før at vi vælger at gå med dem. Her kan du se noget af det billigste bredbånd lige nu.

Med andre ord er der mange spørgsmål, der skal besvares, og der er ligeledes et par nøglespørgsmål, du bør stille dig selv for at pejle dig ind på, hvilken internetudbyder du bør gå med. Hvor mange enheder skal være online samtidig? Hvilke behov har du? Hvor vigtig er stabiliteten for dig? Denne artikel vil hjælpe dig godt på vej til at finde ud af, hvad du bør overveje.

Annonce


Kend dine behov

Inden du beslutter dig for at købe et bestemt produkt, bør du altid overveje, om du har behov for det. Når det kommer til din internetudbyder, bliver vi ofte lokket af hurtige hastigheder. Og netop hastigheden kan forvirre os, hvis vi ikke har en målestok.

Hastigheden måles i Mbit/s og kategoriseres i upload- og downloadhastigheder. Mange bruger internettet til at streame videoer og film. Eftersom du henter filmen ned til din skærm, skal du se på downloadhastigheden. Her kan du regne med, at det kræver en downloadhastighed på ca. 8 Mbit/s for at streame i HD. Vil du streame i 4K, kræver det ca. 30 mbit/s. Og det er vel at mærke pr. enhed.

Derfor bør du altid tænke på, hvor mange I er i husstanden, og hvor mange enheder der skal være på nettet på samme tid.

Mens film og streaming trækker på din downloadhastighed, er der også områder, hvor uploadhastigheden bliver sat på prøve. Det er især ved videochats og onlinemøder, at uploadhastigheden er vigtig. Ofte vil ca. 1-4 Mbit/s være nok, eftersom man sjældent har behov for at videochatte i HD-kvalitet. Vil du alligevel gerne have en højere opløsning, skal du op i minimum 8 Mbit/s pr. enhed.


Hvor meget er du på nettet?

Dette spørgsmål er relevant for, om du skal vælge mobilt bredbånd eller traditionelt bredbånd via telefonstikket eller fiber. Er du kun ganske lidt på nettet, så bruger du sandsynligvis heller ikke så meget data. Er du en af dem, der nøjes med at tjekke mails i ny og næ og måske læse nogle nyhedsartikler? Så kan det højst sandsynligt svare sig med mobilt bredbånd.

Når du bruger mobilt bredbånd, så får du en router med et simkort. Du har en begrænset mængde data, hvilket er ulempen ved denne type bredbånd. Fordelen er dog, at det ofte er en billigere løsning. Er du på udkig efter den billigste løsning, kan du med fordel høre din mobiludbyder, om du kan få et ekstra simkort, der kun har data inkluderet. Det vil du kunne bruge i din router.

Er du en af dem, der har behov for at streame film, videoer og downloade tunge filer? Så bør du vælge almindeligt bredbånd via COAX eller fibernet. Dermed har du ubegrænset internet, og du behøver derfor ikke at overveje, om du kan tillade dig at se næste episode af din yndlingsserie.

Hvad hastigheden angår, kan du hos hver udbyder angive din hjemadresse, hvorefter de kan vise dig den hastighed, de kan tilbyde dig. Dermed sikrer du, at du får internet, der passer til dine behov.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.