Annonce
Læserbrev

Lars Larsen. Tak for din måde at være på, Lars

Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Debat: Tak for tiden før Jysk.

Tak for 14 år som leverandør.

Tak for 16 år som leder af et af projekterne.

Tak for din evne til at skabe tillid blandt kunder og medarbejdere.

Tak for 30 års samarbejde. Uden skriftlige aftaler.

Tak for evnen til at holde et mål, og få andre til at go for it.

Tak for din vilje til at afsøge nye muligheder. Også ikke brugbare.

Hele tiden videre, videre...

Du har oplevet problemer, som alle andre iværksættere.

Som iværksætter har du også erfaret, når noget blev valgt til.

Blev noget andet samtidigt valgt fra. Jysk blev dit barn.

Et barn som du gav alle døgnets timer i en lang periode.

Du disruptede en branche, før det blev opfundet.

Du havde evnen til at se, hvornår du skulle have tilført viden.

Økonomi og organisation. Og du havde evnen til at få fat på de bedste.

Du fik den respekt og anerkendelse, du havde krav på,

som du havde søgt siden barndommen.

Skoene, du efterlader er store. Men du har fundet dem, der kan og skal

udfylde dem.

Købmand har du altid været. Du fortalte engang om skoletiden i Hurup.

Når makrelstimerne kom. Smed I bøgerne.

Cyklede ud for at fange makreller.

Ryge dem i en tønde. Så var de klar til salg.

Du skrev i 2004 foran i din biografi til mig:

"Tak for mange års godt samarbejde.

Og din måde at være på".

Nu siger jeg. Tak i lige måde, Lars.

Ære være dit minde.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Struer

Gammelmark var ikke den eneste

Læserbrev

Trafik. Hvornår lukker lufthavnen?

Debat: Så bragte avisen endnu en artikel om fald i antal brugere i Midtjyllands Lufthavn i Karup. Speciel trist læsning fordi det ikke er den første – og desværre nok heller ikke den sidste – melding om en lufthavn på vej mod lukning. Ser man på lufthavnens hjemmeside så fanges blikket af tre gode tilbud på charterrejser. Problemet er at kun et af de tre tilbud eksisterer - de to andre har ikke eksisteret i halvandet år! For et par år siden satte bestyrelsen med borgmester H.C. Østerby i spidsen sig for at udarbejde en visionsplan. Fint nok. Problemet er bare, at den plan aldrig blev lavet. Nu ser ”planen” ud til at lade ejer kommunerne betale et stedse større bidrag – til man kan lukke! På trods af klimadebat ser danskernes rejselyst ud til at blive større og større. De totale flyrejsende ud af Jylland stiger stadig. Der burde altså være muligheder. H.C. Østerby peger på at DAT – selskabet, der beflyver ruten – er den store skurk. Tidligere har SAS og senere Cimberair drevet lufthavnen, uden at det gav underskud. Nu er bestyrelsen imod at lade DAT overtage driften. Jeg har et forslag: Indfør resultatløn til lufthavnens direktør og bestyrelse! Eller måske endnu bedre - skift dem ud mod nogen der er villige til at arbejde aktivt for at sikre Midtjyllands Lufthavns fremtid!

Lemvig

Tyv stjal høretelefoner

Annonce