Annonce
Holstebro

Nyt overskud på 60 millioner: Coronaen rokker kun lidt ved båden

Fem år i træk har ID Identity leveret overskud på omkring 60 millioner kroner. Men 2020 når ikke de samme højder på grund af coronakrisen. Arkivfoto: Morten Stricker
ID Identity leverer for femte år i træk et overskud omkring 60 millioner kroner. Men stabiliteten bliver brudt i 2020 på grund af coronakrisen. Men tekstilvirksomheden forventer at være stærkt tilbage allerede i slutningen af 2020.
Annonce

Holstebro: Det har i en del år været en rigtig god forretning af sælge T-shirt og profilbeklædning.

2019 blev ingen undtagelse for ID Identity med hovedkvarter på Lægårdvej i Holstebro.

Bundlinjen viser et overskud på 61 millioner kroner for 2019. De seneste år har overskuddet efter skat ligget i intervallet 54-61 millioner.

Administrerende direktør Thomas Husted er godt tilfreds med resultatet.

- Stabilitet er et meget dækkende ord for udviklingen. Det er tilfredsstillende. Det har i sig selv ikke været målet at ramme et overskud på det niveau. Vores ambition er vækst, og det er det også i de kommende år, lyder det fra Thomas Husted.

I 2019 blev der leveret en omsætning på 422 millioner kroner, hvilket er en anelse bedre end de seneste år for virksomheden, der har sine rødder i Ulfborg under navnet Rex & Holm.

Men allerede nu slår Thomas Husted fast, at stabiliteten bliver brudt i nedadgående retning.

Coronakrisen kommer til at koste på omsætningen og på bundlinjen.

- Lige efter nedlukningen i marts gik vi i index 50, og det hele var meget usikkert. Vi mærkede nedturen med det samme, og vi kommer til at opleve en markant nedgang i 2020, men allerede nu ser det klart bedre ud, og vi forventer at være tilbage på det normale budget allerede i slutningen af året. Det er klart, at 2020 ikke bliver så god, men jeg forventer, at vi kommer stærkt tilbage i 2021, siger Thomas Husted.

Leveringen af tekstiler og materiale til plejesektoren og industrien har mere eller mindre været uberørt af coronakrisen.

Sommeren koster

ID Identity mærker for alvor nedgangen på det andet store forretningsområde, der handler om salg til sportsklubber, efterskoler, festivaler og store motionsløb.

- Der er rigtig mange af de arrangementer og begivenheder, der er aflyst, og det kan vi i høj grad mærke. Der er ganske enkelt for få lørdage i september til, at alle arrangementer kan nå at blive afviklet i år, siger den administrerende direktør.

I den kommende tid skal der findes en løsning på, hvad den store mængde af beklædning kan anvendes til. Noget kan bruges til næste år, men der kommer ikke til at mangle trøjer og T-shirts på lageret på Lægårdvej.


Lige efter nedlukningen i marts gik vi i index 50, og det hele var meget usikkert. Vi mærkede det med det samme, og vi kommer til at opleve en markant nedgang i 2020, men allerede nu ser det bedre ud, og vi forventer at være tilbage på det normale budget allerede i slutningen af året.

Thomas Husted


Thomas Husted kan glæde sig over, at coronavirussens tag i virksomheden er meget aftagende. I starten af krisen var der 30 procent af medarbejderstaben på 85, der var sendt hjem med lønkompensation. Men de sidste medarbejdere i den pulje er lige kaldt tilbage. så normaliteten er på vej tilbage.

En stærk egenkapital gør, at to-tre måneders nedgang ikke påvirker virksomheden i voldsom grad.

- Vi har lagt fra til svære perioder, Vi er klar til nye investeringer og vækst i fremtiden, lyder vurderingen fra Thomas Husted.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Sådan ruster vi EU til fremtiden

Annonce