Kultur

Salmesang, fællessang, rocksang og Simons sange

Publikum i Gråkjær Arebna var helt klar på Nephew og Simon Kvamm. Foto: Johan Gadegaard
Nephew og 3250 publikummer var med på at gøre fredag aften til en fest i Gråkjær Arena.

Holstebro: Det hører til sjældenhederne, at samtlige billetter i Gråkjær Arena er solgt.

Men fredag aften var alle billetter revet væk.

Og for en sjælden gangs skyld var der kun et hold på banen. Eller rettere et band.

Rockbandet Nephew kiggede fredag aften forbi Holstebro på deres store forårsturné, der kommer rundt i en række af de største danske arenaer.

Nephew mødte ikke meget modstand, og sejren syntes hjemme på forhånd.

Mange par i 30'erne, 40'erne og 50'erne havde ladet både små og store børn blive hjemme og udnytte muligheden for at komme ud og feste lidt.

Det hele begyndte med salmesang og "Se nu stiger solen" styret af Nikolaj Koppel.

Derefter overtog Simon Kvamm og hans musikalske venner scenen i et par timer.

Alle de største hit blev fyret af. Der var også en hyldest til Dronning Magrethe. Til gengæld leverede Simon Kvamm en helt aktuel udgave af megahittet Superliga, hvor specielt danske toppolitikere på højrefløjen fik store smæk med ord.

Det hele sluttede som det begyndte med fællessang. Hjertestarter lukkede koncerten ned, inden det var tid til tre ekstra numre. Det sidste nummer var en rejse til Amsterdam.

0/0
Annonce
Kultur

Lokal sanger med på Grand Prix-holdet: En kæmpestor oplevelse

Tophistorier

Kultur

Charlotte Fich på den store udendørs-scene: Drabschefen er blevet en ond troldkvinde

AARHUS: Der er noget særligt ved at spille teater udendørs om aftenen. Det er stadig lyst, når stykket begynder, og først senere bliver det mørkt. - Det er et generøst rum. Skal vi lege den her leg, og jeg er den og den. Er I med, signalerer man nærmest til publikum fra scenen i den lyse time. Charlotte Fich forbereder sig til at spille den onde troldkvinde i "Kong Arthur", Det Kongelige Teaters kæmpe udendørs forestilling ved Moesgaard Museum i Aarhus. Onsdag 22. maj er premieren. Vi mødes i en af de mange interimistiske skurvogne, der har indtaget det storslåede landskab i bakkerne ved det hypermoderne arkæologiske museum. Det er bygget, så det følger landskabet, og indenfor har Grauballemanden lagt sig godt til rette i sin montre. Godt skjult af et levende hegn af træer og buske er en lille by bygget op til skuespillere og det øvrige personale, Tilskuerpladser og scene virker gigantiske i landskabet. Det hele troner på toppen af den bakke, som museet er bygget ind i og stjæler billedet mere end dengang i Aarhus' europæiske hovedstadsår 2017, da det royale teater opførte Røde Orm neden for museet.

Annonce