Annonce
Kultur

Slagteriet viser sit nye logo - og tvetydigt slogan

Sådan ser logoet, der sikrede Morten Kromann 10.000 kroner i den logo-konkurrence, Slagteriet udskrev. "En klar, tydelig og moderne silhuet af de gamle bygninger," beskriver Slagteriet logoet. Foto: Slagteriet

Holstebro: Slagteriet, hvor alt nu står helt stille på grund af corona-virussen, har fået et logo.

Det nye logo forestiller en silhuet af de gamle bygninger, der engang var slagteri, men nu er en kulturinstitution.

- Det er skønt, at vi nu har et logo, der ikke efterlader nogen i tvivl om, hvor i byen vi befinder os. Bygningen er ikonisk, og det samme er logoet. Det har mange facetter, lige som Slagteriet har det, siger direktør for den selvejende kulturinstitution Slagteriet, Pia Stræde Palmelund, i en pressemeddelelse.

Logoet har været en del af en konkurrence, som Morten Kromann fra Slagteriets kunstnerduo Jens & Morten vandt. Dernæst har logoet været bearbejdet af Holstebro-virksomheden Peoplez Reklame- og webbureau.

Stedet har samtidig fået et slogan: ”Let’s meat” ("lad os kød"/mødes, red.).

- Det er en finurlig måde at indramme stedets DNA som et inkluderende mødested for mennesker i en historisk ramme, hvor kød har spillet hovedrollen siden 1879, siger Pia Stræde Palmelund og tilføjer om det corona-lukkede Slageriet:

- Foråret var fyldt med aktiviteter. De kommer i gang igen, og det glæder vi os alle til.

Annonce
Annonce
Kultur For abonnenter

Kære Svend. Næste gang jeg kommer til Danmark, ringer jeg naturligvis til dig... med varm hilsen og høj agtelse, Kathleen Kennedy

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Lemvig

Tøjeksperten lukker i Lemvig

Kultur

Kunstmuseum klar til at åbne

Annonce