Annonce
Sport

Storsponsor har ingen planer om at droppe sportsklubber

Vestjysk Bank fylder meget i den lokale sportsverden, og det er der ingen planer om at ændre på ifølge administrerende bankdirektør i Vestjysk Bank, Jan Ulsø Madsen. Foto: Morten Stricker
Vestjysk Bank er den helt store aktør, når det gælder sponsorater til elite- og breddeklubber i Nordvestjylland. Den strategi bliver der ikke ændret på, fastslår administrerende bankdirektør Jan Ulsø Madsen.

Nordvestjylland: Vestjysk Bank-logoet er synligt på rigtig mange sportstrøjer i det nordvestjyske område.

Det gælder fra lille Ida på U10-holdet til Allan Damgaard på ligaholdet i TTH Holstebro.

De mange sponsorater betyder, at formænd og økonomiansvarlige i de lokale sportsklubber følger meget med i, hvordan det går Vestjysk Bank.

Og det er ingen hemmelighed, at Vestjysk Bank har været igennem en række meget hårde år, hvor banken har kæmpet for sin overlevelse. Men den regionale bank er nu fri af spændetrøjen fra EU. Regnskabstallene viser pæne overskud. Storaktionærer som Arbejdernes Landsbank og AP Pension sidder efter opkøb på en stor del af aktierne. De to virksomheder er ikke forbundet med det vestjyske. Det samme gælder den nyvalgte bestyrelsesformand Kim Duus.

Men på trods af nye tider i banken, er der ikke lagt op til at ændre på markedsføringen, når det gælder sponsorater til områdets idrætsforeninger. Forankringen i Vestjylland vil stadig være synlig.

- Strategien er den samme. Vi er enige om at vores marketingstrategi i Vestjysk Bank fortsætter uændret. Vi er en stor spiller på det område. Det er vi bevidste om, og budskabet er, at det bliver vi ved med. Der er ikke ændret noget, siger administrerende bankdirektør Jan Ulsø Madsen.

Annonce

Skal have noget igen

Han er helt klar over, at Vestjysk Banks ageren på dette områder bliver fulgt tæt og med stor interesse.

- Vi tænker selvfølgelig hele tiden, hvor vi får mest ud af vores sponsorater. Det er også ansvarligt. Budskabet er, at vi stadig er en del af lokalsamfundet og støtter den lokale idræt. Både når det gælder elite og bredde. Vi er med mange steder, og det vil vi fortsat være, siger Jan Ulsø Madsen, der understreger, at de enkelte sponsorater løbende bliver evalueret.

- Vi er selvfølgelig hele tiden inde for at se, hvor skal vi justere op - og hvor skal vi justere ned. De sportsklubber, vi samarbejder med, ved godt, at de skal give igen. Det er blevet meget professionelt også på breddeniveau. Det er ikke kun TTH Holstebro og Lemvig-Thyborøn Håndbold, siger bankdirektøren.

Annonce
Forsiden netop nu
Annonce