Annonce
Rejser

Sydafrika: Den kaffe må man bare prøve

Mon teksten afskrækker, eller pirrer den nysgerrigheden? Foto: Søren Thorup

"Husk at anmelde os på Tripadvisor."

Sådan står der i forskellige varianter på mange kvitteringer fra restauranter og hoteller verden over. Det siger noget om, hvor meget rejsehjemmesiden med brugeranmeldelser betyder for den enkelte virksomhed. Men selvfølgelig også noget om, at når man opfordrer gæsterne til at anmelde stedet, er det med en ret sikker forvisning om, at man kan tilbyde et produkt, som falder i gæsternes smag.

Og sådan er det som regel. De fleste er tilsyneladende mere motiverede for at anmelde noget, de synes om, frem for det modsatte. Konsekvensen er, at selv restauranter, der opnår en gennemsnitsscore på 4,5 ud af 5 mulige, i nogle tilfælde ligger og roder i midterfeltet i en byer.

Ingen restaurant ønsker selvfølgelig negative kommentarer, men hvorfor ikke bruge dem i markedsføringen, hvis man som ejer synes, at kunden skyder helt ved siden af? Sådan må ejeren af Essence Restaurant Coffee Bar i Frenschhoek i Sydafrika have tænkt. Se bare skiltet (billedet) uden for bygningen på Hugenot Road i vinbyen, der ofte omtales som Sydafrikas gourmethovedstad:

"Kom og prøv den værste kaffe, en kvinde på Tripadvisor havde smagt i sit liv." /thor

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Lemvig

Geopark: Nu er det op til Unesco

Annonce