Annonce
Erhverv

Tøjfirma går på nettet: Nu kan private også købe en T-shirt

Det er nu muligt at købe en T-shirt direkte hos ID Identity. Arkivfoto: Morten Stricker
Salg af T-shirt og anden beklædning på nettet skal være med til at øge kendskabet til ID Identitys produkter.

Holstebro: Der er rigtig mange folk fra Holstebro-området, der går rundt i en T-shirt, der kommer fra firmaet ID Identity med base på Lægaardvej i Holstebro.

Det er helt sikkert en T-shirt, de har købt eller fået igennem arbejde, sportsklub eller som deltager i en festival eller et andet stort stævne.

Salg direkte til familien Hansen har været lukket land for Holstebro-firmaet, der blev grundlagt i Ulfborg. Men i denne uge har ID Identity åbnet for, at den almindelige forbruger kan gå ind og købe et tøjprodukt med IDs logo i nakken på nettet.

- Vi er ikke ved at omlægge vores virksomhed radikalt, men vi åbner for, at private kunder kan gå ind på nettet og købe hos os. Det skal først og fremmest være med til at øge kendskabet til vores produkter, siger administrerende direktør Thomas Husted, der mener, at den nye salgskanal kan være med til at booste salget til foreninger og virksomheder, når det er muligt at se både produkt og priser.

Annonce

Lille del

Det er ikke umiddelbart forventningen, at salg til private skal udgøre en stor del af omsætningen hos tøjleverandøren. Der er heller ikke planen at åbne en mindre butik på Lægaardvej.

- Jeg forventer, at den nye del af forretningen vil udgøre nogle få procenter af den samlede omsætning. Det vigtigste er, at vi bliver mere synlige på markedet, og der kan salg til private være en god kanal, siger Thomas Husted, der er helt med på, at der er mange mindre virksomheder, der kæmper en hård kamp på nettet, når det gælder tøjsalg.

- Vi har fundamentet og et stort lager. Det er udfordringen for nystartede virksomheder, så den del af forretningen har vi styr på, siger Thomas Husted, der afviser, at det nye tiltag kommer, fordi det seneste år har betydet store udsving på den etablerede forretning.

Annonce

Rutsjebanetur

ID Identity har i en årrække leveret meget solide overskud på omkring 60 millioner kroner om året, så der er ro på hos ledelsen på trods af et meget omskifteligt år.

- Vi vil opleve et dyk i overskuddet i 2020. Anden og tredje kvartal blev vi ramt hårdt på omsætningen. Men vi kom godt igen i fjerde kvartal, hvor vi satte rekord i november. Starten på 2021 har ikke været god under nedlukningen, men det ser bedre ud i marts, siger Thomas Husted, der generelt fornemmer, at optimismen langsomt er på vej tilbage.

- Men det kommer til at tage tid. Vi er ekstremt afhængige af, at forsamlingsloftet bliver hævet, så vi kan levere til store arrangementer og foreninger med mange mennesker. Heldigvis har vi i hele coronatiden haft godt gang i den anden del af vores andet store salgsområde, når det handler om beklædning til plejesektoren og virksomheder, siger Thomas Husted.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Lemvig

Storken er en del af vores dna

Annonce