Erhverv

To begravelsesforretninger bliver til én

Fra venstre er det Inge Ludvigsen, René Olesen, Ninna Olesen og Tina Pedersen fra det, der nu hedder Struer & Thyholm Begravelsesforretning. Foto: Henrik Vinther Krogh

Struer/Thyholm: Bedemand Inge Ludvigsen afhænder Strueregnens Begravelsesforretning og Thyholm Begravelsesforretning, som hun har drevet gennem en årrække, til Krabbes Begravelsesforretning i Struer.

- Tiden er nok ved at løbe fra enmandsvirksomheder, når det gælder begravelsesforretninger. Man er "på" hele tiden – en service vi ikke ønsker at gå på kompromis med. Men det kræver en del at stå til rådighed døgnet rundt, siger Inge Ludvigsen og fortsætter:

"Jeg har været og er stadig utrolig glad for jobbet som bedemand, og det er derfor rigtig dejligt, at jeg alligevel har mulighed for at blive ved".

Og det kan hun, da hun fremover bliver bedemand hos Krabbes Begravelsesforretning, der har til huse på Torvegade 6 i Struer.

- Vi glæder os over at få Inge som medarbejder. Vi har været ”konkullegaer” - som vi kalder det - i mange år i Struer, og vi ved, at Inge Ludvigsen er en dygtig bedemand, der ligesom os kender lokalområdet og har samme tilgang til bedemandsjobbet, som vi har, siger René Olesen, der er indehaver af Krabbes Begravelsesforretning.

Krabbes Begravelsesforretning i Struer ændrer i forbindelse med ansættelsen af Inge Ludvigsen navn til Struer & Thyholm Begravelsesforretning.

0/0
Annonce
Erhverv

Unge virksomheder støtter hinanden i nyt netværk

Erhverv For abonnenter

Analyse: Den smarte vej til elbiler - uden strømafbrydelser

En ny regering er ved tage form, og det er det helt rigtige tidspunkt, hvis man skal påvirke indholdet af et nyt regeringsgrundlag. Men elselskaberne er på en hård opgave, for milliardinvesteringer i kabler nede i jorden lyder ikke ret spændende. Alle vil gerne høre om havvindmøller og lækre elbiler, der kan indfri vores grønne ambitioner, men forbindelsen midt imellem - elnettet - hører man sjældent om. De kedelige kabler er bare svære at komme uden om, og straffen for at gøre det falder som en hammer. I Tyskland er der bred politisk opbakning til den grønne omstilling, ”Energiewende”, der skal udfase atomkraft og kulkraftværker. Men landet har forsømt at opgradere sit elsystem, og derfor er det svært at få grøn energi fra vindmøllerne i nord sendt ned til den tunge bayerske industri i syd. Problemet er, at når man har erkendt efterslæbet, er det for sent. Det tager hurtigt 10 år at planlægge og grave sig igennem tusindvis af kilometer jord for at fremtidssikre kablerne. Dansk Energi foreslår det, man kalder ”den smarte vej”. Det er ikke den dyreste løsning, men koster dog 32 milliarder kroner frem mod 2030. Det smarte består i, at man ikke behøver at levere elkapacitet efter, at vi alle sammen skal oplade elbiler og samtidig stege frikadeller på komfuret, tørre tøj i tumbleren og have fuldt blus på varmepumpen. Hvis vi forbrugere kan leve med, at elbilen først bliver ladet op om natten, når der er ledig kapacitet, bliver det langt nemmere og billigere at indfri klimadrømmene. Det kræver noget intelligens i systemerne, som ikke helt er opfundet nu. Men det kræver først og fremmest, at forbrugerne accepterer nogle begrænsninger, som vi ikke er vant til. Vi kan godt insistere på, at bilen skal lades maksimalt op her og nu, når vi parkerer den i carporten. Men så risikerer vi, at strømmen ryger på hele villavejen, når vi sætter stikket i.

Erhverv

Handelslivet mangler p-skilte - og kødben

I Sydkorea

Ingen siger nej til en fest med de kongelige

Pension

Sparekassens bedste pensionsråd: Hellere lidt end ingenting

Annonce