Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Bosætning. Sats på ældregruppen

Bosætning. Sats på ældregruppen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Leif Clausen, Torsvej 159, Nørlem, 7620 Lemvig. Byrådskandidat (V)
Billede
Debat. 

Debat: Hvorfor taler vi altid kun om unge familier - børnefamilier - arbejdende familier. 

Hvad er der galt med pensionister, som tilflytter til egnen. Mange pensionister har i dag pensionsordninger og klarer sig selv. De vil elske vor dejlige natur - en kano- eller sejltur på fjorden - et spil golf - måske have en bette båd i havnen og deltagelse i vort rige foreningsliv i det fri eller hallerne.  Hos os er mulighederne mange.

Sammen med de lokales bo-ønsker skal kommunen kunne anvise pladser til Olle-kolle områder inde i byerne, MEN det er ikke kommunen som skal være bygherre. Kommunen skal være igangsætter- undersøge muligheder - behov og skal anvise attraktive pladser til disse områder, som kan bestå af tæt lav bebyggelse, en blanding af ejerbolig, ejerlejligheder og lejelejligheder til ældre. Nogle har behov for rækkehus, andre har behov for stue, køkken og bad. Der skal være fællesskaber og fællesrum til aktiviteter. Som de gamle aldersdomshjem, hvor vi kommer hinanden ved, medens vi er raske.

Jeg er bekendt med at interessen er stor og er også sikker på der findes entreprenører og investorer som kan løfte opgaven. Jeg ser mange fordele ved denne boform. Beboerne passer på hinanden, hygger med hinanden og det imødekommer den næste folkesygdom, som forventes at blive ensomhed.

Der kan tilknyttes hjemmehjælpere og plejer - og i stedet for at køre meget rundt i distriktet kan tiden bruges på varme hænder. Et sådan sted vil jeg gerne bo når jeg bliver lidt ældre. Fordellen ved denne boform er fællesskabet - livsglæde og ingen ensomhed. Og vi kan helt sikkert trække ny til som i dag har deres omgangskreds i Lemvig og som lige mangler skubbet.  Aktivt ældreliv - vi lever længere vi ser sunde og raske længe. Lad os så komme igang