Mænd og kvinder. Sidder sammen i Danmark

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Karina Adsbøl, MF og ligestillingsordfører for Dansk Folkeparti, Koldingvej 17, 6580 Vamdrup.
Steen Brogaard/Scanpix Denmark
Debat. 

Debat: I denne uge kunne man på TV2's hjemmeside læse en rystende artikel om en café i Vollsmose, hvor mænd og kvinder sidder adskilt. Mændene havde 'naturligvis' plads foran i caféen, og kvinderne måtte tage til takke med et område bag køkkenet. En af kvinderne siger, at 'sådan er vores regler. Ja, vores lov. Sådan er islamisk lov, kvinder og mænd sidder ikke sammen.'

Jamen, hallo! Må jeg minde jer om, at I rent faktisk bor og opholder jer i Danmark. Her sidder kvinder og mænd som hovedregel side og side, og vi har ligestilling. Her har generationer kæmpet for ligestilling, og den skal 'jeres lov' ikke tilsidesætte og degradere kvinder til at sidde afskåret på denne måde. Denne kønsopdelte café er endnu et eksempel på et parallelsamfund og på et værdisæt, som ikke hører hjemme i Danmark.

I mine øjne så bekæmper vi allerbedst disse parallelsamfund ved at indføre et reelt asylstop, så vi kan afvise folk ved grænsen. Så sikrer vi, at de ikke kan hente deres familier til landet. Samtidig skal der hjemsendes langt flere, end der bliver i dag. Til sidst vil jeg dog gerne sende en undrende tanke til KVINFO og lignende her i landet: Hvor er I henne? Hvorfor er I ikke på barrikaderne over, at den her slags kønsdiskriminering foregår? Og hvad mener I i grunden om dette?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce