Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Motorvejen. Vi skal være forberedt

Motorvejen. Vi skal være forberedt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kenneth Tønning, Dammen 6, Holstebro. Byrådskandidat (V)
Billede
Debat. 

Debat: I Holstebro kommune glæder vi os med god grund til at motorvejen kommer. Borgere og virksomheder bliver bedre forbundet med resten af Danmark og Europa. Det er fantastisk.

Men er vi i Holstebro klar til, at den kommer? En motorvej går begge veje. Det betyder øget konkurrence med de kommuner, som motorvejen forbinder os med.

Den bedre forbindelse gør det både lettere for virksomheder at flytte deres varer og lettere for medarbejdere at pendle mellem job og hjem på tværs af kommunegrænserne.

Er vi trygge ved Holstebro som attraktiv bosætningskommune for medarbejderne uanset hvor virksomhederne ligger? Besparelserne på børne- og ungeområdet, må fx formodes at forringe chancerne for tilflytning af nye familier - i hvert fald til bosætning indenfor ringvejen.

Vi håber at tiltrække nye industrivirksomheder til Holstebro. Men hvorfor skal de vælge Holstebro frem for andre byer, når Holstebro ligger nr. 14 på Dansk Industris  liste over erhvervsvenlighed, mens Ikast-Brande og Herning ligger henholdsvis nr. 1 og 3? (kilde: Dansk Industri). Måske skal vi istedet frygte, at allerede etablerede virksomheder kan bruge motorvejen til at fraflytte Holstebro, når nu medarbejderne lettere kan pendle.

Som selvstændig erhvervsdrivende ved jeg, hvor meget rammebetingelserne betyder, når jeg har været med til at etablerede virksomhed og rekrutteret medarbejdere. Den viden vil jeg tage med mig ind i byrådet, hvis jeg bliver valgt.

Her er det helt centralt, at der mangler en klar plan for, hvordan Holstebro kommune skal håndtere den kommende konkurrence.

Hvis jeg kommer i byrådet vil jeg arbejde for den fremtidige vision "Holstebro skal være Midt- og Vestjyllands foretrukne bosætnings- og etableringskommune". Alle fremtidige forslag som fremsættes til beslutning i byrådet bør angive hvorledes forslaget bringer Holstebro kommune tættere på visionen. Det skal sikre, at alle politikere, udvalg og afdelinger arbejder i samme retning og mod et fælles mål.

Jeg holder af Holstebro og området omkring! - derfor skal vi være på vinderholdet, når motorvejen kommer!