Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Seniorhuset. Opsang til socialudvalget i Holstebro Kommune

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Af Edith Toft Skammelsen, Toftegade 11, Holstebro
Johan Gadegaard
Debat. 

Debat: Det lader ikke til, at politikerne har forstået, at det er det sociale samvær, som var i højsædet i Seniorhuset, som man er i færd med godt og grundigt at smadre.

De latterlige lappeløsninger, man er ved at strikke sammen, er en skamplet, som ikke er de folk værdige, som skal stå for ældres røgt og pleje.

Tror man virkelig, at man kan etablere "spisesteder" i små gildesale? Jeg er formand for afdeling 31, som hører ind under NordVestBo. Her har vi en dejlig, lille gildesal, som vi bruger til vore beboere her i afdelingen, når man vil fejre mærkedage. Også folk udefra kan leje salen, hvor der er plads til cirka 30 personer. Derudover benytter vi salen til små arrangementer så som banko, når der er ledige dage.

Disse arrangementer kan jo ikke sidestilles med Seniorhuset, hvor det liv og leben, der er, er en helt anden oplevelse, som ikke kan forklares, og det er vel også derfor, vi ikke bliver hørt. Jeg har inviteret interesserede til et lille møde den 23. maj i vores gildesal. Man kan ringe til mig og høre nærmere.

Jeg vil med næb og klør modsætte mig, at kommunen kan finde på, at vi skal proppes ind her til "spisning". Jamen, så forstå det dog, kære politikere; det er jo ikke et "spisested", vi snakker om, men som vi har pointeret gang på gang, er det det sociale samvær, man - mon ikke det er det rigtige ord? - vil spare væk. Spørgsmålet er så bare, hvad man på sigt sparer?

Jeg forstår ikke, at kommunen går baglæns, hvad angår ældreomsorg. Jeg kom her til Holstebro sammen med mine børn for mange år siden efter krise og sygdom. Jeg fik en enestående hjælp og kom videre og fik et dejligt liv her. Derfor forstår jeg ikke de tiltag, man har gang i. Det er ikke min person, det handler om, men alle de ulykkelige mennesker, der græmmes over, at man næsten tager deres eksistensgrundlag fra dem.

Endnu en gang er vores bøn: Tænk jer om en ekstra gang.

Kære politikere, ret for eksempel blikket mod basarbygningen, som ligger helt ideelt for et ældrecenter.

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.