Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Tilflytterfest. Mange gode historier

Tilflytterfest. Mange gode historier

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Kenneth Bro, viceborgmester (S), Lemvig Kommune, Frejasvej 105, Lemvig
Billede
Debat. 

Jeg er netop hjemkommet fra Lemvig Kommunes tilflytterfest, hvor jeg deltog som repræsentant for kommunen og glæder mig over alle de gode historier,  tilflytterne præsenterede. Mange af tilflytterne fortalte at det var et godt arrangement, og at det var en god ide at sidde ved bordene med tilflyttere bosat i de samme områder i kommunen. En fortalte at hun havde mødt en tilflytter som var flyttet fra den samme by og her til Lemvig Kommune, men at hun ikke havde ikke mødt vedkommende før nu.

Tilflytterne er heldigvis blevet bekræftet i de mange kvaliteter, der er i vores kommune.

Jeg tror på at vinden vender på et tidspunkt, så flere unge vender hjem efter endt udddannelse men det kommer ikke af sig selv, vi skal alle sammen fortælle den gode historie. 

Jeg har også med tilfredshed noteret mig, at flere efterlønnere og pensionister, der har oplevet herlighedsværdierne natur, kultur og foreningsliv bl. a golf vælger at skifte weekend- og ferieophold i sommerhuset ud med fuld bosætning her.

Vi skal prioritere turisme både for indtægter men også som "udstillingsvindue" for kommunen. Kunne vi med fordel forsøge os med bl. a fotokonkurrencer af natur og kommunens fyrtårne så vi skaber opmærksomhed på værdierne

Vi skal blive endnu bedre til at gøre omverdenen opmærksom på vores kommunes mange fortrin, lad mig blot nævne : Gode jobmuligheder både for tillærte, faglærte og borgere med akademiske uddannelser. 

Virksomheder der tør prøve nye veje og som er åbne over for nye ideer - der er kort vej fra ide til handling. Det er en god historie, der skal ud over rampen! 

Gode boliger til priser der ligger under mindre lejligheder i de større byer - og der er mange boliger med udsigt til fjord, by og landskabet. 

Gode vilkår for børns opvækst, det vil børnefamilier kunne bekræfte.

Naturen med både hav, fjord og skov gør kommunen til noget særligt. Mon ikke natur får endnu højere prioritet i årene der kommer!

Kultur, der både er mangfoldig og med kvalitet. Vi står ikke tilbage for de større kommuner, når det gælder kultur.

Men måske det aller vigtigste: vi gør en forskel for hinanden i hverdagen - både i foreningsliv, som naboer og når vi gør ting for hinanden, fordi det er sådan, vi gør hos os. 

Jeg er stolt af at bo i Lemvig Kommune og vil gerne drøfte med idérige borgere, hvordan vi kan få flere til at opdage og få glæde af alle de kvaliteter vi har i vores kommune.

Tilflyttere må gerne bistå med gode historier og dermed være ambassadører. Vi har brug for jer.