Vi bruger cookies!

folkebladetlemvig.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.folkebladetlemvig.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Ulven. Lad os udrydde den

Ulven. Lad os udrydde den

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Villy Hove, Chopinsvej 23, 7500 Holstebro
Morten Melhede
Debat. 

Debat: Det er helt befriende, at vi nu får en ekspert fra Ringkøbing til at udtale sig omkring ulve.

Jeg kan ikke bedømme om Jørgen Blazejewics og journalisten, der har skrevet artiklen i Dagbladet er kommet med fejlagtige påstande, men når Jonna Odgaard påstår, at problemerne ikke er større i Danmark end i Norge og Sverige, så er hun ude med fejlagtige påstande.

Ulvene i Norge og Sverige strejfer over grænsen mellem de 2 lande, og det er et areal som svarer til 10 eller 20 gange Danmarks størrelse.

De ulve der er kommet til Danmark er i mine øjne en invasiv art. Den stamme af ulve som var i Danmark for 200 år siden er for længst uddød, de ulve som er her nu stammer fra Polen.

Da vi sidst havde ulve i Danmark var 2/3 af Jylland dækket af skov og hede, i dag er det omvendt hvor en 1/3 af Jylland er skov og hede, resten er opdyrket og bymæssig bebyggelse.

Påstanden om at ulven ikke kan hoppe over et hegn, som er 125 cm høj med et lam i munden er helt forkert, som jæger kan jeg bekræfte, at selv en Tysk Korthåret hund med en hare i munden kan forcere et hegn på 125 cm, hvad kan en ulv der er næsten dobbelt så stor så ikke gøre.

For nogle år siden fik vi invasion af mårhunde, som ikke gør skade på husdyr, men de skal med alle midler udryddes. Lad os gøre det samme med ulvene. Så mennesker og husdyr kan være i fred.

Ulvene er allerede observeret tæt på Holstebro by, så menneskesky er de ikke.