Nye rejseprodukter skal holde gejsten hos både gæsterne og chefen

Hvis Bjarke Hansen var født 100 år tidligere, havde han sikkert løbet om kap med Roald Amundsen om at komme først til Sydpolen. Primo Tours-direktøren er eventyrer og elsker at opdage nye områder både over og under vandet. Arkivfoto

Nye rejseprodukter skal holde gejsten hos både gæsterne og chefen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Primo Tours vil ikke være større. I stedet skal loyale kunder fastholdes gennem produktudvikling.

RINGKØBING: Primo Tours og direktør Bjarke Hansen hører hjemme i Ringkøbing. Det skal der ikke laves om på, og bureauet skal helst ikke blive større end de nuværende 30.000 gæster om året.

Men når han nu ikke vil "vækste", som de fleste andre ledere ellers taler om hele tiden, hvordan vil han så holde gejsten oppe hos både gæsterne og sig selv?

- Vi satser på at give folk en rigtig go' ferie, så de har lyst til at rejse med os igen næste år. Derfor satser vi på produktudvikling. Og så kan en sidegevinst være vækst, men vækst er ikke et mål i sig selv, forklarer Bjarke Hansen.

Ø med det hele

Omtrent halvdelen af Primo Tours' rejsegæster går efter den helt klassiske charterferie, hvor guider holder dem i hånden hele vejen fra lufthavnen og ned til poolen foran hotellet.

Men der er også eventyrere blandt gæsterne.

- Jeg kan godt lide at finde helt nye destinationer, hvor der ikke tidligere har været chartergæster. Og så arbejder vi på at skabe en helt ny form for rejse, som vi kalder "ø-all-inclusive", hvor vi har en helt ø, hvor man bor, og hvor alle aktiviteter på hele øen - tennis, golf, vandreture og så videre - er inkluderet i prisen. Jeg ser kæmpemuligheder i det, siger Bjarke Hansen.

Går mod strømmen

Men gæsterne skal ikke sætte næsen op efter discountpriser.

Mens andre sparer på guiderne, ansætter Primo Tours flere af dem, og de gider ikke bruge ret meget krudt på afbudsrejser.

- Jo, jeg har da et par afbudsrejser på hjemmesiden. Det er nu mest, fordi ordet "afbudsrejse" er noget af det mest søgte på Google, men vi giver faktisk ikke ret meget i rabat. Folk kan ikke holde mund, når de har fået noget billigt, og det er ærligt talt træls for andre at have givet fuld pris, og så sidder der én i flyet og praler af, at han fik sin rejse for en slik. Så vil jeg hellere lette med nogle tomme sæder i flyet, forklarer Bjarke Hansen.

Nye rejseprodukter skal holde gejsten hos både gæsterne og chefen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce