Politiet lejer og bygger nyt: Først om et par år er alle samlet

Politiets Administrative Center varetager en række sager vedrørende kørekort, Automatisk Trafikkontrol, bøder, tilladelser, våben og kriminalregisteret, og har omkring 370 medarbejdere. Foto: Morten Stricker

Politiet lejer og bygger nyt: Først om et par år er alle samlet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Politiet lejer 3000 kvadratmeter kontorlokaler på Ivar Lundgaards Vej og planlægger at bygge yderligere 3000 kvadratmeter.

Holstebro: Den 1. marts overtager Midt- og Vestjyllands Politi 3000 kvadratmeter kontorbygninger på Ivar Lundgaards Vej.

Her flytter i første omgang omkring 120 medarbejdere fra politiets administrative center ind, hvorfra de skal sagsbehandle bøder for hele landet.

Samtidig planlægger politiet at bygge yderligere 3000 kvadratmeter kontorlokaler på grunden, så de i alt 370 medarbejdere i politiets administrative center kan komme til at sidde samlet.

- Det har været en lang proces. Men nu har vi endelig fået underskrevet lejekontrakten, og vi er i fuld gang med at komme med en række specifikationskrav til nybyggeriet, fortæller politidirektør Jens Kaasgaard.

Så I har endelig fået endelig lov til at bygge nyt?

- Ja, det har ikke været muligt at finde et lejemål i den størrelse, som vi havde brug for, siger Jens Kaasgaard, der forventer og håber, at alle de administrative medarbejdere, der udfører opgaver for politikredsene på tværs af landet, vil være samlet i løbet af et år til to:

- Det kommer helt an på, hvornår vi kommer i gang med nybyggeriet.

Vigtigt at sidde sammen

I disse dage arbejder håndværkerne med at gøre det nye lejemål klar til de nye medarbejdere.

- Det er i forhold til effektiviteten vigtigt, at vi kommer til at sidde sammen - og ikke spredt på flere forskellige adresser som i dag, siger politidirektøren.

Det er blandt andet muligheden for at have ordentlige personale-faciliteter og have ledelsen samlet.

Siden Midt- og Vestjyllands Politi begyndte at overtage forskellige opgaver, har de ansatte siddet spredt rundt omkring i byen i forskellige lejemål. En overgang var man helt oppe på syv forskellige lejemål, og politiet overvejede på et tidspunkt at leje sig ind i den gamle politistation på Nørreport for at få plads til de administrative medarbejdere.

Der var dog ikke plads nok, så den plan blev droppet igen.

Politiets Administrative Center varetager en række sager vedrørende kørekort, Automatisk Trafikkontrol, bøder, tilladelser, våben og kriminalregisteret, og har omkring 370 medarbejdere.

Politiet lejer og bygger nyt: Først om et par år er alle samlet

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce