Studerende vil hjælpe med markedsføring af turismen

De studerende og turistforeningen skal samarbejde om at skabe en lokale skarp vestkyst-profil. Pressefoto

Studerende vil hjælpe med markedsføring af turismen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Samarbejde mellem Lemvig Gymnasium og Lemvig-Thyborøn Turistforening giver de unge muligheden for at hjælpe med at skabe en skarp vestkyst-profil

Lemvig: Det lokale turist-erhverv får nu ekstra hjælp til at markedsføre vestkysten, som jo samlet set er Danmarks største turistattraktion.

Men det betyder, der skal gøres et ekstra arbejde for, at de lokale turist-attraktioner kan gøre sig synlige, og nu får den lokale turistforening og turistchef Kristian Hansen hjælp i form af et samarbejde med Lemvig Gymnasium. I forvejen er Lemvig-Thyborøn Turistforening og Lemvig Kommune med i Partnerskab for Vestkystturisme, hvor 11 kommuner er gået sammen om at sætte turbo på turismen langs vestkysten.

Hjælpen til at skabe en lokale profil kommer i form af 15 studerende, hvoraf hovedparten har faget afsætning på A-niveau, og de arbejder med markeds-kommunikation. det skal så ske i tæt samarbejde med turistforeningen.

- De her dygtige unge mennesker skal igennem et forløb, hvor de både får nogle teoretiske og tekniske værktøjer, og så bliver det super spændende for dem at lave konkrete produkter i samarbejde med lokale aktører, siger underviser i markedskommunikation, Christina Steenberg Juul, fra Lemvig Gymnasium.

Forløbet er det første af sin art på turismeområdet i Lemvig, men det ligger i fin tråd med Lemvig Gymnasium, der løbende udvikler samarbejder med private initiativer.

- Det her er et godt eksempel på, hvordan vi kan koble dannelse og kundskaber på et ungdomsuddannelsessted med den viden og praktiske udfordringer og muligheder, der ligger i et af vores områdes vigtige erhverv som oplevelsesøkonomi og turisme, siger rektor, Bo Larsen, fra Lemvig Gymnasium.

Generelt arbejdes der med at koordinere alle gode kræfter op imod de brands og indsatsområder, der findes, ikke bare på turismeområdet, men også indenfor image og event, i kommunalt regi.

- Et af de stærkeste brands og indsatsområder, vi har på turismeområdet, er "Nordsee". Op imod 80 procent af vores gæster i feriehusene er tyskere, og markedet er enormt. Det samme er potentialet, siger turistchef, Kristian Hansen, fra Lemvig Thyborøn Turistforening.

Han glæder sig over samarbejdet, hvor de 15 unge mennesker kommer helt tæt på maskinrummet ved Danmarks største turistattraktion, Vestkysten.

- At prøve kræfter med markedskommunikation og "die dänische Nordsee" - og vores profil ved Vestkysten - er en stor og udfordrende mundfuld. Men jeg er sikker på, at vores aktører kan få nye syn på deres indsatser, og de unge mennesker vil stå med en meget stærk viden efter forløbet, mener turistchefen.

Cirka syv procent af arbejdsstyrken i Lemvig Kommune er knyttet til turisme. Den nye turismestrategi har som primært mål at få en klar profil ved Vestkysten.

De 15 unge mennesker vil blive introduceret til udvalgte lokale turist-virksomheder, få særligt indblik i tankerne bag den overordnede strategi for turisme i Lemvig Kommune. Herunder bliver de indført i initiativerne bag Partnerskab for Vestkystturisme.

Konkret skal arbejdes med et produkt, hvor alt fra positionering og konkurrence, efterspørgselsforhold, omsætning/indtjening, kampagne-budgetter og målgrupper vil blive endevendt og analyseret.

Studerende vil hjælpe med markedsføring af turismen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce