Lydens By gør status: Mavefornemmelsen er positiv

Sådan så de ud - folkene i Lydværkstedet - da det hele begyndte tilbage i marts. Arkivfoto: Mads Krabbe Fotografi

Lydens By gør status: Mavefornemmelsen er positiv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

I en 14 sider lang afrapportering til politikerne udlægger chef for Lydens By, Peter Kjeldbjerg, det år, der er gået, og ser frem mod det, der allerede er i gang.

Struer: Når medlemmerne af Struer Kommunes økonomi-, erhvervs- og bosætningsudvalg på tirsdag mødes, er det blandt andet for at blive orienteret om Lydens By.

Til lejligheden har chef for Lydens By, Peter Kjeldbjerg, forfattet 14 sider til politikerne under overskriften "Afrapportering - Lydens By 2018".

Lydværkstedet, hvor fire mand er ansat med Peter Kjeldbjerg som chef, blev for alvor startet op 1. marts 2018, og det er tiden herefter, der nu gøres en form for status på.

"Struer Kommune har valgt at satse benhårdt på at være Lydens By. Ikke bare som et slogan, men ved at gå hele vejen igennem handlinger, strategiske satsninger, kulturpolitik, byplanlægning, events m.m.", står der som noget af det første i afrapporteringen.

Opgaven for det nye team var at skabe opmærksomhed om projektet, opbakning og forståelse for satsningen og at sikre, at de mange interessenter bag Lydens By kunne se sig selv i det hele.

Lydens By skulle gøres til et stærkt brand for kommunen for på sigt at kunne øge bosætning, rekrutteringsmuligheder, investeringer i erhvervslivet og livskvaliteten for borgerne.

Lydens By er organiseret med en styregruppe.
[i]Kilde: Afrapportering til Økonomi-, erhvervs- og bosætningsudvalget, Struer Kommune[/i]
En af de større successer i 2018 - Run to the Beat - som kommer igen i år. Arkivfoto: Morten Stricker
En af de større successer i 2018 - Run to the Beat - som kommer igen i år. Arkivfoto: Morten Stricker

Struer på græsk

En af de vigtige milepæle i begyndelsen for Lydens By-projektet var at få opbygget en ny hjemmeside.

En side, der skulle kunne være kanal for blandt andet handel, turisme, bosætningskampagner, events og rekruttering af internationale specialister.

"Samtidig ville vi gerne lave en hjemmeside, som kunne afspejle den store mangfoldighed af store og små events, som finder sted overalt", står der i afrapporteringen.

Sideløbende blev der i Lydværkstedet arbejdet med at arrangere Open By Night. Deres første rigtige "produkt", som det bliver kaldt.

Et produkt, der kom til at indeholde lige fra en grandprix-aktuel viking ved navn Rasmussen til en meget lun aften i juni, "hvor Struers midtby på det nærmeste kom til at ligne Skagen eller en græsk ferieby", når Lydens By-folket selv skal sige det.

Den store klikbasker

Run to the Beat, Action Sport Festival, seks gange bagagerumsmarked i juli og Sansefestival er også på listen over ting i 2018, som Lydens By-værkstedet har haft med at gøre på den ene eller anden måde.

Og så kan man heller ikke komme udenom "sommerens store klikbasker", som de selv kalder den egenproducerede Østerssang, der nåede ud til 80.000 personer ifølge afrapporteringen, hvor der ligeledes står, at:

"Kombinationen af det gode vejr, events, der trak mange mennesker til, og det ekstra gear i markedsføringen med Lydens By som afsender fik slået brandet rigtig godt fast", og videre:

"Vores første analyser af folks "mavefornemmelse" viste da også, at oplevelsen af Lydens By-projektet i eftersommeren og efteråret var positiv. Det første datagrundlag er svagt, men dog en vigtig indikator."

I 2019 bliver en af de helt store opgaver lydfestivalen Struer Tracks, som ifølge Lydens By-folket kan blive et uhyre vigtigt element i brandingen af Struer som Lydens By.

Herudover nævnes den nye bymidte-plan med lydelementer og det videre arbejde med Sound Hub Denmark, som for alvor er i gang med at opbygge et miljø for lydvirksomheder.

Lydens By gør status: Mavefornemmelsen er positiv

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce