Lokal bilforhandler har 66.000 følgere på Facebook


Lokal bilforhandler har 66.000 følgere på Facebook

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

På lidt over et år har bilsælger Daniel Kastberg fået 66.000 følgere på Facebook. Sælgeren har nu taget orlov fra jobbet for at satse al sin tid på at sælge biler.

Holstebro: - Jeg ved, at flere bilforhandlere her i byen har grinet af ham bonderøven, der går herude på en pløjemark og roder med biler og siger sjove ting. Men det tror jeg ikke, de gør mere.

30-årige Daniel Kastberg startede i april 2017 op som bilforhandler med hovedsæde på privatadressen lidt nord for Holstebro. Bilsalget startede som et fritidsprojekt, men i oktober sidste år fik han orlov fra fastansættelsen på Arla DP i Videbæk, og har siden viet de fleste af sine vågne timer til livet som selvstændig. Og meget tyder på, at det bliver levevejen fremover.

- Jeg var glad for mit job på Arla, men jeg har også arbejdet 12 år på en fabrik, og det er ikke det, jeg vil resten af livet, siger Daniel Kastberg, der er uddannet procesoperatør, og som har været otte år på Cheminova.

Imellem arbejdstimerne begyndte han for seks år siden at købe og sælge mobiltelefoner via de sociale medier. Det gik så godt, at han skiftede telefonerne ud med biler i stedet. Og i dag har hans virksomhed Kastberg Biler snart nået ud til 66.000 mennesker på Facebook, der har "liket" hans side.

- Jeg tror, at jeg er den bilforhandler i Danmark, der har flest følgere. Det må jo betyde, at jeg er 66 gange bedre end Tang Biler, der kun har 1.000 følgere, siger Daniel Kastberg og griner.

Den nødvendige personlighed

Den massive tilstrømning på Facebook er skabt på lidt over et år, og det er primært bilsælgerens mange videoer, opslag og Facebook-konkurrencer, der har gjort udslaget. Blandt andet har man flere gange kunnet vinde en bil.

- Det er det hele værd. For jo flere følgere, jeg får, jo flere ser de biler, jeg har til salg - og det virker, siger han.

Og så virker det at tage både personlighed og komik med ind i salget, oplever han.

- Det handler om at gøre noget lidt utraditionelt, at lave et opslag hvor man laver en historie ud af, at julemanden har tabt en Toyota Aygo, som man nu udlodder eller at klæde sig ud som ræv for at sælge en VW Fox. Man skal have noget personlighed med, siger han og tilføjer:

- Og så skal man ikke bare stå og ævle løs om sit produkt - det er der ikke nogen, der gider at høre på. Man skal have lidt sjov med indover også, siger han.

Hellere ti biler

Bilsælgeren sælger primært brugte biler i 0-50.000 kroners klassen - nogle produkter, der ikke er den store avance på.

- Men det handler ikke om, hvor mange penge jeg kan tjene, men hvor mange gode anmeldelser, jeg kan få, siger han og tilføjer:

- Og jeg vil hellere sælge ti biler og tjene 10.000 - end sælge én bil og tjene det samme, for så har jeg ti kunder, som fortæller til andre, at de har fået en billig bil herude, siger han.

Få udgifter

Indtil videre går det fint med at holde sammen på økonomien, og der kan blive til en månedsløn for den 30-årige iværksætter, der i december langede 36 biler over disken. Han forventer, at der i 2019 bliver solgt omkring 300 biler. Sidste år blev der solgt omkring 200.

Han mener selv, at bilerne kan sælges så billigt, fordi han ikke har de store udgifter til hverken husleje eller værksted. Men måske det kommer til i fremtiden:

- Nu skal jeg først se, hvordan det kommer til at gå i den orlovsperiode - om jeg kan leve af det. Men planen er, at vi om fem år skal være fem gange større, og så vil jeg gerne have et værksted tilknyttet og med klargøring. Til den tid sælger vi forhåbentlig også lidt dyrere biler, siger han.

Lokal bilforhandler har 66.000 følgere på Facebook

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce